Födelsedag, uppsats mm.

Hej!

Nu var det väldigt länge sen jag blogga igen.. Dock tänker jag ut en massa grejer som jag vill blogga om hela tiden men har liksom inte riktigt haft tid till det. Uppsatsen har tagit i princip all tid denna veckan.. Iaf tom onsdag, sen försöker jag att inte sitta vid datorn när det inte är nödvändigt.. Sitter ju här typ 10 timmar om dagen när jag pluggar, så det kan vara skönt med lite avbrott.. (dessutom blir min dator segare och segare för varje dag, snääääälla dator håll ut, det är bara två veckor kvar, sen får du dö om du vill , eller nää, men jag överlever utan en dator då, kanske.. =))

Vad har jag då tänkt att blogga om under mitt "uppehåll"? Kommer nog inte ihåg så mkt jag tänkt på med lite iaf.

- Min sista visdomstand har börjat röra på sig och är nu synlig över tandköttet.. Rätt passande tycker jag, nu när jag är klar me plugget nästan och inte har tänkt bli mer "vis" än på ett tag iaf.

- Jag var på vernisage (stavning?) i Håcksvik skola i onsdags. Stefans kusin Agnes bad sin mamma ringa och kolla om inte jag kunde komma med och kolla på deras vernisage, barnen på lågstadiet i skolan ställde ut alla sina alster och sedan så sjöng Agnes och tre andra tjejer i nollan en typ av karaoke! Det va mysigt att vara med. Agnes sjöng en låt själv och var jätte duktig. Fick kämpa för att hålla tårarna tillbaka, förstår inte hur jag lyckades bli så här blödig.. men gulligt var det.

- Vansinnigt nöjd med min nya tvättkorg! Sånt som underlättar vardagen gillar jag. Typ cykelkorg, el-tandborste och nu min tvättkorg är mina bäst investingar...

- Födelsedagen var väldigt mysig! Perfekt väder, värsta högsommaren, tror aldrig det har varit så varmt när jag fyller år tidigare, men sen har det ju vart fint väder en månad eller nåt sånt nu. Födelsedagen tillbringades här hos oss. Mamma och pappa och mina gudföräldrar Alf och Anita var här nästan hela dagen. Det var jätte roligt att träffa Alf och Anita igen, det var säkert nästan två år sedan sist... Dom har betytt mkt för mig hela uppväxten så det var roligt att träffa dom igen! Fick lite pengar och glas och blommor i födelsedagspresenter. Vi gjorde en utflykt till påskliljorna i Sjötofta, de flesta var utblommande, men det var mysigt ändå. På vägen hem så åkte vi till Stefans pappa och kollade på alla hans maskiner och vedmaskiner och grejer.
 
- Uppsatsen är nu inlämnad till handledaren för sista gången, kommentarer kommer från honom på måndag, så vi får väl se hur mycket vi har att göra i veckan, kan nog bli heeeelt sjukt mycket är jag rädd för.. Arbetet består av 45 sidor tror ja, inkl framsida och bilaga och sånt. Förstår inte hur det lyckades bli så långt.. det har funkar fint att jobba med Sarah oxå, skönt det.

- Fotbollen går upp och ner, vi gjorde en kanonmatch förrar måndagen och spöade Örby med 5-3, skönaste på länge, sen fick vi stryk av öxnevalla hemma i håcksvik i söndags, inte lika bra. Riktigt givande träningar i veckan, det bådar gott inför matchen på söndag.. För stefans del går det väl oxå upp och ner.. Ska strax i väg och kolla på när han spelar...

- Var i tranemo och handlade idag. tog ett väldigt bra beslut faktiskt innan dess.. Jag hängde in tvätten innan jag åkte, och det va bra för det kom regn under tiden jag var borta. Nu verkar det va fint igen, kanske blir regn lagom till matchen börjar, vore ju typiskt när det knappt inte regnat på en månad typ...

Tror jag har lite bilder jag kan visa i min kamera...


image201
Födelsedagsbarnen bland påskliljorna, dessa blommade fortfarande!

image202
Min fina, nya tvättkorg, och mina fina, nya torkvinda!!! Båda används flitigt!!

image203
Nya trädgårdsmöbler! De gamla vi hade var mormors gamla (måste vara minst 15 år gamla), gamla plats trådgårdsmöbler=ingen hit. Vi skulle åka med dom till tippen en dag tänkte jag, men grannarna såg dom och ville ha (!) dom. Blev helt ok sedan de putsat och fejjat på dom lite...

image204
Jag var ju och hälsade på Lina och Mattias och nya bebisen Noel för ett tag sedan, tog lite bilder då. Här är Mattias med dom numera stora flickorna Tilde och Nemi.

image205
Här är bebis Noel!!

Nä nu ska jag iväg snart här!

Ha en bra helg allihopa, ska försöka uppdatera bloggen snart igen, kan inte lova ngt dock. Uppsatsen lär ta MASSA tid.

Massa kramar

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul med uppdatering och bilder!! =) Hoppas hemresan gick bra. Hörs snart, puss puss!

2008-05-19 @ 20:41:25
Postat av: ela83a

Här har du ju en till som tänker mer på vad jag kan skriva istället för att skriva ner det. Men det känns som du har ett gilltigt skäl. Själv är jag bara trött. Har i alla fall lagt upp lite bilder på hemsidan nu. Skall också försöka bli lite flitigare.

Hoppas ni vunnit några matcher sen detta inlägget.

Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback