Sveriges förlust

Alla som känner mig vet att jag är en obotlig fotbollsfantast (jag hoppas jag är obotlig iaf, fotboll är ju i det närmsta mitt liv)..  Givetvis kollade jag på Sveriges match mot Ryssland igår, ingen rolig historia om man är svensk. Men faktiskt  känns förlusten inte så tung, vi var aldrig ens nära när matchen väl börjat. På förhand trodde vi nog att vi var nära, nästan där, men i matchen syntes det direkt vem som ville, orkade, vågade mest. Inte var det vi. Anledningen till det tänker jag inte spekulera kring, gissar att Lagerbäck för ett par jobbiga dygn nu att försvara sig själv som person och fin fotbolls-filosofi. Ofta läggs det alldeles för stort fokus på tränarna i fotboll, de blir syndabockar alldeles för lätt. Ibland kanske med en rätta, men oftast inte.

Men jag måste erkänna att det är lite skönt att Sverige faktiskt åkte ut, jag som gillar fotboll som den fantastiska sport det verkligen är njuter mer av att se en match som frankrike-Italien eller tjeckien-turkiet häromdagen. Där kan man njuta av fotboll, utan att för den skull verkligen ha egna känslor för laget. Hellre bra sådan tillställning än en halvkass Sverige match, faktiskt. Känner mig lite som en svikare men men, min åsikt! I kväll kommer jag sitta bänkad framför Tvn och se Tyskland-Portugal som jag hoppas blir en fantastisk historia. Jag hoppas och tror att Portugals fegspel i sista gruppspelsmatchen där de fick styrk av Schweiz har satt sina spår och att de därför förlorar kvarten mot Tyskland. Hade Portugal gått obesegrade från gruppen så tror ja de hade stor chans att vinna hela EM, nu tror jag stenhårt på Holland, som alltid varit lite utav ett favoritlag i mina ögon!

På återhörande!

Maria

Kommentarer
Postat av: ela83a

Nej fy bubblan. Vilken skitmatch. Hade Sverige gått vidare hade jag nästan blivit besviken. De förtjänade det verkligen inte.



Men nu lägger vi det eländet bakom oss.



Ha en jätteskän midsommar!



Många kramar Michaela

Postat av: ela83a

PS



Holland har alltid varit mina favoriter också.

(Självklart hejar jag ju på Sverige, men det räcker ju inte alltid så långt ;) )



DS

2008-06-20 @ 11:15:02
URL: http://www.ela83a.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback