Ledighet

Just nu är jag ledig, kan kalla det sommarlov. Underbart, var väl typ 15 år sist jag hade sommarlov. Dock är det inget vidare alls att vara ledig, rätt rastlöst och tråkigt. Inget att göra, inga pengar att göra nåt för. Idag har jag iaf försökt göra nåt åt saken och sökt tre jobb. Inte så säker på att jag kan få något av dom, men om man inte söker så har man ju ingen chans ens. Igår var jag i Halmstad och kopierade en massa jobb-sökningspapper. (har för övrigt gjort en jobb-sökningspärm, ganska ambitiöst måste jag säga, och JA det står oftast i mina personliga brev till jobben jag söker att jag gillar sturktur). Skickat in papper till alfakassan oxå i hopp om att få lite ersättning från dem, tror dock inte jag kommer få någon, men som sagt, om man inte provar så får man ju ABSOLUT ingen ersättning iaf.

Fick godkänt på uppsatsen, hade ev önskat lite mer, men men g är huvudsaken, nu känns äntligen studierna som avslutade!! bara lite publicering och arkivering kvar, och lite ansökan om examensbevis osv. kvar!

Just det ringa tandläkaren va det! Det har stått på min to do-lista i flera veckor. Kanske bäst att göra slag i saken idag när jag ändå gjort så många viktiga saker.

Ska läsa en pärm inför mitt stundande sommarjobb oxå, kanske skulle ta tag i den oxå!


Jag och caoo när högskolan firade 25 år.



Jag och Maja på Östra stranden. Det var när sommaren fortfarande var kvar hos oss, nu har den försvunnit.. kanske kommer den tillbaka?!? Förhoppningsvis!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: sandra

hej svejs! mycket duktigt av dig att söka lite jobb! Å bloggen ha du ju uppdaterat, tycker du är mycket duktig på att ha sommarlov. Få instämma på din struktureringsförmåga (de där blev ett långt ord). Önskar jag hade varit hälften så strukturerad. Hoppas du ha ngn bra bok du kan läsa när dagarna bli långtråkia. Ses snart! kramar

2008-06-18 @ 22:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback