Rutiner och vanor

Jag jobbar för fullt på att försöka få till rutinerna här i Håcksvik. Så att vardagen kan sätta sig. Det går väl bra, men jag MÅSTE bli bättre på att planera matinköp osv. När man bor här mitt i ingenstans så vill det ju till att man planerar lite när man ska handla, vad och i förlängningen, vad man ska äta. Det är svårt. Idag åt vi iaf potatismos och fiskpinnar. JAG lagade potatismos, för andra gången i mitt liv typ. Jag som inte ens gillar det. Men det var ganska gott idag. Stefan är inte heller jätte förtjust i potatismos, men visst är det vuxenpoäng att laga eget potatismos? Och det blev helt ok.

Sedan försöker jag ta tag i en ny vana i mitt liv (kan man kalla något man har gjort på gånger på mindre  än en vecka för vana?? Jag försöker i vart fall på det att bli en vana.). Jag har nämligen varit ute och sprungit idag (Det råkade nästan vara sol ute när jag sprang, inte undra på att det inte kändes såååååå tungt idag). Sedan när jag kommer hem kör jag lite armhävningar och situps. När jag nu ska ta tag i min fotbolls karriär här sen så behöver jag ha testa att springa lite innan. (träning på söndag.. men har inte riktigt bestämt om jag ska börja redan nu eller köra på egen hand lite till först..) Kanske bara är att bita i det sura äpplet..

Har väldigt svårt att komma igång med plugget. Vet inte vilken ände jag ska börja riktigt. En stor tjock engelsk bok ligger här och väntar på mig. Är ganska säker på att jag inte kommer att läsa så mkt i den, men jag kanske borde öppna den iaf.. Nä det får nog bli nästa vecka. Jag har letat runt lite på nätet efter info kring det som jag och Sarah antagligen skall skriva våran c-uppsats kring. idag. Jätte spännade tycker jag att det är, men svårt. Jag och Sarah ska nog snacka ihop oss lite i morgon, kanske borde vi snacka med någon lärare oxå..? Får se.

Hmm, disken väntar.. =(

Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Potatismos, det går frammåt!! =)=)=) Det godaste som finns. Kul med många inlägg! Puss gumman!

2008-01-18 @ 20:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback