Lilla pappa

Igår ringde mamma och väckte mig lite efter kl 8. Pappa hade cyklat vält på vägen till jobbet och slagit sig så illa att han inte kunde gå (i sammanhanget bör kanske nämnas att han fastän han inte kunde gå hade tagit sig de 200 meter uppför en backe som var kvar till jobbet med stöd av cykeln och tagit ett fem steg åt gången och långa steg med högra benet som funkad; 200 meter hade tagit honom 30-45 minuter). Pappa fick åka ambulans till lasarettet i Borås, och mamma åkte med. Jag kom efter från Håcksvik med min bil. Så dagen tillbringades nästan enbart med att sitta på ortopedakuten i Borås och mest vänta på röntgentid, röntgensvar och diverse läkare. Vid fyra gav jag och mamma upp, då åkte vi hem för då hade vi fått veta att han skulle bli inlagd ett par dagar för en fraktur på bäckenbenet. Som tur var gjorde det inte så ont på honom när han inte rörde sig, men om han försöker röra sig eller lyfta på benen gjorde det väldig ont. Summa: Det kunde gått värre med brott på lårbenet och operation och kanske gips och sånt. Nu är han inlagd ett par dagar och kommer antagligen ha ganska ont, men slipper operation och gips osv.

Det har varit lite vinter två gånger i vinter, pappa har cyklat vält båda gångerna. Förra gången kunde han inte lyfta armen, men det gick över efter ett par dagar... Så nu får han nog inte cykla till jobbet mer på ett tag, men envis som han är sa han att han skulle gå istället... Ja vi får väl se vad som händer med sjukskrivning, försäkringar och allt sånt.

Idag ska det pluggas iaf. Har absolut ingen lust, men det måste göras. Det måste även diskas och tvättas här.. Säkert städas oxå men det tänker jag inte göra. Vi ska nog åka in till pappa i Borås i morgon, om han är kvar men det skulle jag tro.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback