Back in business!

Japp, nu är jag här igen. En av mina jobbigaste och mest intensiva pluggperioder är nu över. Har pluggat ungefär 45-50 timmar från torsdag till i måndags kväll, och de allra flesta timmar var dessutom effektiva. Man blir helt väck i skallen av sånt här.. Man glömmer en massa saker och kommer inte ihåg det man borde, men det verkar som att en del av det jag försökt plugga in stannat kvar. Nu är tentorna klara iaf, så det är bara att vänta på resultatet.. Och jag lär glömma det mesta jag pluggat in om en dag eller två. Det kallas långsiktigt lärande eller vad?!?? Har man väl lärt sig det en gång är det lättare att lära sig det igen är mitt signum! (och det har fungerat hittills) Och nu är jag ledig ända till måndag, det ni!

Jag kom nyss på att jag ska börja digga Lars Winnerbäck för fullt igen. Haft en lååångt period av att inte lyssna så mkt på honom, han är ju bra när jag väl lyssnar men det blir för sällan. Det ska ändras nu. han spelade just på Grammis-galan, han är ju grym ju! (men vad i hela världen har Carl Bildt fått på dig för kavaj..??)

Annars har jag mest  kastat ut julgranen idag. Är inte klar än iofs, kom en hel del grejer ivägen (typ bloggen, msn och telefonen...)


Här kommer lite bildbevis på hur det såg ut. Jag testade ett nytt sätt idag. Jag klippte av grenarna och lade dom i en svart sopsäck.. Granen barrade nåt hemskt, och jag brukar ha problem att få ut granen genom dörren, det skulle jag även haft i år, detta brukar resultera i att ALLA granens barr hamnar i dörröppning. Eftersom jag tror att jag kan hitta barr från minst två år i dörröppning så tänkte jag testa nåt nytt.. Jag återkommer vid midsommar med om det var en bra metod; jag lär hitta barr all over även nu.. Så här såg det ut:

image164


Men vad skönt att bli av med åbäket. Gran-fan har sått mitt ivägen för min vikarierande tvättstuga; dvs mitt i vardagsrummet. Så nu har tvättstugan fått bo där det funnits mest plats för tillfället, typ i dörren mellan hallen och vardagsrummet.. ÅHHH, jag vill ha mer plats, eller framför allt en egen tvättstuga. (Det är jätte bra att ha tvättmaskin i lägenheten, men var ska jag hänga tvätten..?)

Ska skriva lite om vår nyårs resa oxå. Tror jag tar och publicerar ett eget inlägg för det...

Hej så läge!

Kommentarer
Postat av: Sandra Ekström

Hej MiFi.... va sköönt att din intensiva pluggperoíod är över!! men du vet att jag tycker du är grym;) Va fin granen blev:) hoppas ni hittar på något kul i helgen för att fira lite, det är du värd! Hälsa bror.. många kramar från Troy

2008-01-11 @ 18:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback