Mobil på rymmen

.. Dock är frågan vem som rymde från vem; jag eller mobilen?? När jag och Anna hoppade av bussen i hylte för att byta till bussen till smålandsstenar så började jag leta efter min mobil och det var BORTA! Anna som för en gångs skull åkte med bussen ringde efter den, men det ringde inte någonstans i min väska.. Helt plötsligt svarade en kille, han satt på bussen och hörde väl mobilen ringa no women no cry. noooo women no cry! Hur som hellst så kom anna och han fram till att han skulle möta oss vid macken lite längre bort.. jag stannade på en busshållsplats längs vägen för att stoppa bussen som vi skulle med som skulle gå typ tre minuter senare! SICKEN KILLE!!! Hur skulle jag fått tag i mobilen annars?? Och vilken tur att anna var med och kunde ringa den! Jisses, det kunde blivit tokigt! Sen var bussen 20 minuter försenad, men men.

Annars har dagen varit klockren! Lektion i ca 40 minuter, om ens så länge. Lite snack med handledaren, lite snack med expeditionen (vilket visserligen inte alls var bra, men det återkommer jag till en annan gång..) och sen gick jag in till stan för att hitta någon som ville klippa lite i mitt hår! Det var inga problem att hitta, och det var så skönt! har aldrig någonsin varit så risig i håret (inte konstigt med tanke på att jag började fundera på att klippa mig i oktober). Sen gick jag runt på stan och hittade den klockrena vårjackan! Från HM och var grå! Mifi mkt nöjd! Sen lunchade jag med Caoo och efter det så träffade vi två av hennes klasskompisar. Två något förvirrade grabbar, en från stockholm och en från norrland!

Kort och gott, bra dag! Inte så produktiv kanske..

Förresten ett ord om helgen oxå! Knytkalas i Burseryd på lördagen. Skoj tillställning, kände inte så många men det gjorde inget. Musiken var kalasbra och feststämningen var på topp. Som alltid på sånna bygdegårds fester blir många alldeles för fulla. En fick åka ambulans efter att han blivit så full att han ramlat och slagit i huvudet.. Jag säger då det, kontroll är viktigt! Men kvällen var klockren iaf, och igår var det en sånn där slö-slapp-söndag som det var sjukt länge sen jag hade, kommer inte ens ihåg när det var sist.. Skönt, pizza och film! 

Veckan lär kantas av plugg.... I morgon skall jag dock dra till ullared, och givetvis mjöbäck.. Mkt som skall ordnas innan USA nu, det är inte långt kvar! =)

Over and out!  Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback