Drömmar

För ett tag sedan drömde jag att jag var med barn, jag tom födde bebisen. Hur lätt som helst, det var som om en varelse som såg ut som en gräshoppa kom ut ur mig, sedan vecklade varelsen liksom ut sig och då var det en bebis! En pojk-bebis dessutom. men det gjorde inte det minsta ont, och gick vansinnigt fort, typ två minuter. Jag skulle döpa bebisen till Filip (aldrig någonsin tänkt på det namnet innan vad jag vet men men..). Där nån stans vaknade jag.

I natt drömde jag att jag var med barn igen.. Det var inte lika detaljerat denna gången, men med barn var jag och det var nog dags att föda bebisen.. Det gjorde ont. Sen vaknade jag typ.

Undra vad detta vill säga mig?!?! Kanske att många i min närhet är med barn,vad vet jag? Väldigt ovanligt att jag ens kommer ihåg mina drömmar, än mindre att de handlar om samma sak så här. Drömmen i natt kan ha sin förklaring, för jag har haft ont i magen nästan hela tiden sen i fredags. Så där ont i magen som jag har då och då, och har haft då och då sen jag var elva, tolv år. Det var väl det jag kände i drömmen kanske..  (tror ju inte att det kommer kännas så när det är dags att föda ett barn nån gång, men drömmarna kan ju få i hop de mest konstiga sammanhang.)

Annars är jag tyvärr väldigt stressad och orolig just nu.. Det är väldigt mkt i göringen. För en gångs skull tror jag faktiskt att jag kan koppla magsmärtor till just stress och oro. Annars brukar jag aldrig kunna se några samband alls. Det är uppsatsen, jobb, framtid i allmänhet som det funderas över.

Dessutom har jag funderat på det där med att få en andra chans.. Ska alla få en andra chans? Förutfattande meningar och sånt. Dels är det ju den där 42 åringen som mördat stackars Engla.. Jag funderade länge på hur misstankarna mot honom egentligen såg ut, om han bara för att han dömts tidigare och råkade befinna sig i området blev misstänk. Men så var det inte har det visat sig, det var mycket värre än jag kunnat tänka mig. (Kl 21 tänder vi ett ljus för Engla). Denna människa har ju fått en andra chans kan man säga, efter tidigare domar osv. Rätt eller fel? En gång idiot, alltid idiot? I detta fallet är ju svaret just nu givet. Jag har även funderat på detta i ett helt annat fall nu i min närhet bara den senaste tiden. Hur handskas man med fördomar utan att vara naiv eller dömande på för hand? Förtjänar alla en andra chans? Förtjänar alla EN chans åtminstone utan att bli dömd på förhand?

Ja djupa funderingar... Svårt!

Nu ska jag försöka ta hand om min mage ett tag.. På nåt sätt. I morgon är det Halmstad som gäller! Nu ska det skrivas ihop ett litet cv...

Puss


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror att dina drömmar betyder att det är dags att skaffa barn nu. Det hade varit roligt tycker jag! Eller så betyder det nåt annat. Jag har ofta drömt om att föda barn genom åren och då har det varit allt från kattungar till aliens. Vad beträffar den där 42-åringen.. Han borde ha ett skott i pannan. Det var slöseri på ett barns liv att han fick en andra chans. Ucha, det är så hemskt så jag vill inte tänka på det. Ta hand om din mage! Kram på dig!!

Postat av: Hanna

Kommer ihåg när jag väntade Tilde, då drömde jag att mamma skar upp min mage och plockade ut plastpåsar med minibebisar, dom hade hår och allt. Hon la alla i en plasthink och sa att jag bara fick välja en. Jag var inte ledsen utan tänkte mest att "aha, så dom som får tvillingar är alltså dom som väljer två bebisar från hinken.....". Mkt sjukt! Ta hand om din mage, allt ordnar sig alltid på något sätt... försöker jag intala mig=) Puss o kram gumman!

2008-04-15 @ 08:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback