C-uppsats, lathet och dåliga ursäkter

Jaa, det är ju pinsamt länge sen jag skrev nu.. Skäms på mig! Vet inte den egentliga orsaken men c-uppsatsen tar mkt tid. Väldigt mkt tid och kommer att göra så ända tills det här är slut, alltså till min skoltid är slut. För denna gången, förhoppningsvis. För den som är intresserad så skriver vi vår uppsats om vilka faktorer i arbetslivet som påverkar de positiva effekterna av semestern. Jag gillar ämnet, det är spännande faktiskt.

Vad gör jag mer än att plugga nu för tiden då?

Jo, jag sitter alldeles för mkt vid datorn. Hade inte datorn varit mitt viktigaste arbetsredskap för tillfälet så hade jag nog faktiskt övervägt att slänga ut den, den tar alldeles för mkt tid av mitt liv. Har precis testat att det tar drygt en timme att kolla över alla sidor som jag bara "måste" besöka varje dag typ.. Det är bloggar, facebook, bilddagböcker, resedagböcker, tidningar, mail osv.  Vääldigt viktiga sidor, eller inte. Jag besöker ju dessutom de flesta fler gånger än bara en gång om dagen oxå. Tror jag måste skaffa mig en stenhård datadisciplin. För mitt eget och min omgivnings bästa.

Jag har ju dessutom börjat träna fotboll, kanske har berättat om det innan lite grann. Men iaf. har nu spelat två träningsmatcher oxå, varav jag var precis värdelös på den ena (den som va i helgen). Vi har match i morgon igen, för min egna del kan det ju bara gå bättre nu (hoppas jag, annars får jag nog lägga ner mina nyupptagna karriär). Haft två riktigt riktigt bra och jobbiga träningar denna veckan. Blir nog tyvärr inga träningar alls för mig nästa vecka, på tisdagen är träningen inställd (F17, dvs mer än halva laget har match, vi ska nog ut och springa själva då istället) och på torsdagen är jag i växjö och gör intervjuer itll vår uppsats.

Dessutom funderas det en hel del på framtiden. För första gången i hela livet typ har jag inte en endast plan för vad jag ska göra framöver. När jag tog studenten visste jag ju att jag skulle plugga om ett tag igen, nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Dock är känslorna lite de samma som de var efter studenten, livet ligger väldigt öppet, man har möjlighet att göra precis vad som hellst, så VAD FAN SKA MAN GÖRA???? Nu råkar jag kanske ha skaffat mig en lite ev plan iaf, jag återkommer med den om två veckor eller så.

Ja, det är väl precis allt jag gör nu för tiden. Jag åker inte hem till pappa längre och är socialt stöd då han sedan någon vecka tillbaka jobbar halvtid igen.



Jag har ju sedan länge utlovat lite bilder och sånt från USA. Jag får väl ta och hålla mitt löfte.

129941-178          129941-177
På den första bilden äter vi på en krog eller vad man ska kalla det för i Troy (hette den Buffalo Jack tro??) Stefan åt det starkaste (kycklingvingar) han någonsin ätit, efter maten spelade vi biljard. På bilden till vänster spelar vi kort i Sandras och Stinas rum.. Pga av avsaknad av bord sätt vi på golvet, så mysigt så!


image179

Vi trodde att Sandra och Stina skulle ha turnering i sin tenniskurs där en dag så efter lite mödan hade vi tagit oss från motellet till campus för att vara åskådare till detta! Dock var det ingen turnering (och jag tror inte dom har haft turneringen ännu) men Sandra och Stina fick spela en dubbelmatch mot två amerikanska killar (och Sandra och stina vann!!) bara för att vi var där och tittade. Det såg så sjukt kul ut att spela tennis. Jag har ju nästan aldrig gjort det, typ en gång på idrotten i högstadiet. Det ser lätt ut, det är INTE lätt.


                
Vi fick prova iaf efter deras lektion, och jag vet inte om jag någonsin har sett mer löjliga kort på mig, men dom är så löjliga att det blir kul iaf nästan. På kortet i mitten, hur hade jag tänkt träffa bollen med racket i den vinkeln liksom..?

        

Ingemar hade oxå en något speciell tennis stil (han skyllde dock på glasögonen...), medan stefan va himla duktig faktiskt. Så när Sandra och Stina kommer hem förväntar jag mig en uppvisningsmatch i tennis nån stans i halmstad i sommar, ok tjejer?? (ok, jag kan tänka mig att få lite privatlektioner oxå..)

                            
Vi åkte på tur till Montgomery, och letade efter down town.. Efter diverse felkörningar och efter att frågar en massa olika människor om vart vi skulle (ingen fattade vad vi skulle i down town att göra, man är ju liksom inte i stadskärnan i städerna, utan mest ute vid olika mall) så hittade vi dit, väldigt folk tom plats. Men iaf, påvägen dit hittade vi ett Starbucks och avnjöt vårt kaffe på den fina uteserveringen (lägg väl märke till parkeringen en cm från uteserveringen). Efter att gått runt ett tag i down town hittade vi en turistinfomation som hjälpte oss hitta matställe osv. Precis där bredvid låg en jätte fin river walk med en gammal amfiteater och en nyare teater. Behöver jag nämna att det inte fanns en enda människa på denna fina lilla river walk?


image189
Vårt besök i Troy börjar närma sig sitt slut. Givetvis måste vi besöka Walmart för att göra slut på lite mer pengar. Här på bilden ser ni Stefan, jag och Sandra och vår hyrbil. Jag visar upp mina nya investeringar; solglasögon och vita skor (dock spilldes det ut kaffe över dom bara någon timme senare.. det gör inte så mkt, har ändå inte kunnat använda dom här hemma än..)

                 
Nu är resan vääääldigt nära sitt slut. Stefan och jag på Atlantas GIGANTISKA flygplats. Flygplanet som vi åkte hem med. Och x antal timmar senare på Frankfurts nästan lika gigantiska flygplats. Inte riktigt fräscha där på sista bilden kanske, flygresa, tidsomställning och fem timmars väntan på frankfurts flygplats tog på krafterna..  (och den dyraste frukosten på hela resan intogs i frankfurt, inte gott var det heller.)


Nä nu får jag nog inse att INGEN kommer att orka läsa det här.. Den som väntar på nåt gott eller vad heter det..? =)

Förresten, Stefan är på träningsläger i helgen. Dvs jag är själv och kan helt själv bestämma vad jag ska göra och när.. (skönt, men innebär antagligen att jag inte kommer att få något gjort alls...)

Puss och på återseende! Förhoppningsvis lite snabbare denna gången. =)

Kommentarer
Postat av: sandra

hhehe... fin uppdatering du gjort girl:) Det känns som det va jätte längesedan ni var här...:( den veckan va utan tvekan den bästa veckan vi haft här so far.... mycket roligare än spring break!! come back!! hmm.. kan nog bli svårt!!! Hur går det med dina framtids funderingar egentligen?? Hänga på Tylösand tycker jag låter som en bra sommar fundering i alla fall:)... klart du ska få lite privat lektioner i tennis... himla kul sport, men har lite dåligt tålamod bara..hehe! ha det bäst babe.. puss

2008-04-06 @ 20:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback