Regnig söndag

Det verkar visst bli en regnig dag idag. Det gör inte så mycket, skönt att bara vara inne och pyssla lite. Har massivs som behöver göras men jag vet inte om jag kommer få så mkt gjort.

Har väl egentligen inte så mkt att skriva idag känner jag, Är lite sur över att jag vaknade innan klockan åtta alldeles av mig själv idag.. Fick ju sova hur länge som hellst..

Igår var jag och kollade på fotboll, Stefan spelade sista matchen för i år. Förlust 2-1, inte ens vidare rättvist. På kvällen var vi hos Stefans moster som fyllt 40 för hon hade lite kalas. 

Det är verkligen mkt höst ute nu, mellan bilen och förrådet här så ligger det massvis med lönnlöv, jag fick fundera på var dom kommer ifrån för det finns igen lönn precis här.. Dom måste ha kommit från lönnen borta vid gamla affären, tjaa kanske 50 meter bort. och den lönnen har väldigt mkt löv så det är inte konstigt om hela gatan bli täckt av lönnlöv. Jag vill ta mig ut med kamera och ta bilder nu när allt är så fint på hösten, men jag vill det inte så gärna att jag tar mig ut i regnet.

Tänkte kolla lite vad jag har för höstiga bilder i datorn. Här kommer lite smakprov, verkar inte ha tagit så mkt höstbilder sen jag fick min digital kamera, jag vet att jag har mkt höstbilder från tidigare men det är ju itne så smidigt att få in dom i datorn bara så där (vet nog inte ens var dom är någon stans...)

              
Jag tror att man kan konstatera en ganska tidigt höst i år. Den tredje bilden är tagen 31 oktober 2005, jag tror inte en enda björk kommer ha några löv kvar då.

Jag hittade lite mer vinterbilder som jag kanske kan passa på att visa samtidigt.

              

För mig visar dessa bilder att egentligen spelar det inte någon roll vilken årstid det är, bara det är hyggligt med sol så är varje årstid fantatisk! (och det kanske ska erkännas att jag gillar hösten ganska så mkt, som sagt bara det är sol så blir man lycklig.) Hösten har så mkt fina färger, det gillar jag jätte mkt. Någon gång när jag blir stor (ev pensionär) så ska jag gå nån målarkurs, jag har alltid velat kunna måla, och då ska jag måla massa naturmotiv, framförallt höstiga löv och träd :D Tills jag gått den där kursen får jag försöka fota naturen istället! (och i ärlighetens namn vet jag inte om jag är så bra på det heller, fotografisk bild på gymnasiet var jag ju inget vidare på, även om jag ett tag i min ungdom trodde jag ville jobba som fotograf)

Nä nu ska jag nog göra något annat, plugga lite kanske!

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback