Helgen

Det har varit en lugn och skönt helg det här! Väl behövligt.

I Fredags var jag hos Hanna och Tilde. Jag och Hanna åt tacogratäng, drack lite vin och kollade på Idol och snackade en massa gamla minnen (och en del nya förståss). Sedan sov jag över hos dom. Det var en skum men mysig känsla att vakna nästan mitt i natten av en liten Tildis som låg i sin säng (först, sen i dubbelsängen hos mig å Hanna) och i det närmaste sjöng. Mycket mysigt, kanske lite väl tidigt med tanke på att det tog flera timmar för mig att somna men men jag klarade mig fint ändå!

När jag kom hem i går morse från Hanna (kom hem typ halv nio) så satte jag i gång och plugga lite. Pluggade fram till halv ett, sedan var det städning som stog på schemat! Storstädade hela lägenheten och det var verkligen välbehövligt. Men sååå lång tid det tog. Jag är kass på att städa snabbt och smidigt, därför blir det alltid ett sånt projekt när jag väl ska göra det. Tänk om jag hade haft en större lägenhet, det hade ju tagit minst en hel dag att städa då! Man kanske får lära sig att städa oftare istället om man bor större.. (tror inte denna lägenheten heller skulle ta skada av att städas lite oftare, absolut inte, men jag är hemma så sällan och det är så trist att städa när man väl är hemma och ska mysa!) Fint blev det iaf när jag var klar! Men jag var sjuuuukt trött på kvällen så vid halv tio var jag tvungen att gå och lägga mig, kunde inte hålla mig vaken alls. Sedan sov jag hur gott som helst hela natten och vaknade inte en enda gång förrän halv nio i morse, det var länge sen jag sov så bra en hel natt kändes det som!

Idag har jag inte gjort så jätte mkt vettigt, pluggar i två timmar eller nåt. Myst med Stefan en del och nu i kväll har vi kollat på en gammal Wallander - film; Mastermind. det är nog lätt den bästa Wallander-filmen  enligt mig. Jag har det ganska bra för jag kommer sällan ihåg filmer, även om jag sett en film så kan jag se om den utan att komma ihåg allt av den. Det är ju ganska bra!! Stefan kommer alltid ihåg allt från en film och det måste vara himla trist att se om filmer då.. För mig spelar det ju ingen roll, jag kommer ändå inte ihåg  vad jag har sett innan och inte. (Fast å andra sidan är det rätt meningslöst att kolla på film, utan att komma ihåg den sen....)

Nä nu ska jag packa i ordning inför i morgon, det är tentaplugg som gäller för hela slanten nu i veckan. Kanske kanske så fuskar jag lite och lägger ut lite Tilde-bilder här på bloggen i veckan. =)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha skrattade när jag läste inlägget! Så lustigt med att du var så trött din stackare=) Vänta tills du får bebis och den tiden är standard!
Hoppas pluggandet går bra, du får gääääärna göra avbrott för tilde-kort! Ska själv hinna med ett inlägg tänkte jag. Puss puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback