Min hjärna håller på att dööö

Sakta, så sakta förtvinar den bort.. Eller egentligen går det kanske inte ens sakta, men ont gör det och det känns skumt! Egentliga orsaken tror jag vara migrän, fick ett konstigt anfall igår kväll när jag försökte läsa lite projektedning.. Det gick blåa blixtar genom all text, jag kunde inte alls läsa/fokusera på mer än ett ord i taget (vilket gör det väldigt svårt och osammanhängade att läsa en bok).. Min första tanke var: Även om jag är trött så borde jag väl kunna se orden?!?! Eller?? Lite senare kom jag på att det måste vara ett migrän symptom, fast ett alldeles nytt sådant för mig..  (jag drabbas av migrän nån gång varje år och har gjort sen jag var tretton, men symptomet brukar vara att jag ser suddigt i "kanterna" av ögonen, nu var det blåa blixtar i ögonen..) Iallafall så gick jag och lade mig igår men hemsk huvudvärk, det värkte liksom i ena ögonbrynet, jag somnade väl till lite men vaknade och gick upp och kissade och sen somnade jag igen, fastän huvudet fortfarande gjorde ont.. I morse hade jag fortfarande ont, inte så mkt dock, kände mig mest förlamad i halva huvudet. Funderade på att skippa skolan,  men när jag gick upp för att hämta en huvudvärkstablett så hade katten kissat på golvet och när jag torkade upp det så vaknade jag till lite, tog min tabellet och sen har det känts ganska bra, men det är fortfarande skumt i huvudet, konstigt..

Det måste vara för mkt information i huvudet som jag har försökt trycka dit nu i veckan.. Tenta i morgon, på distans.. Konstigt. Dessutom är det dags för julbord med stefans jobb i morgon, tidigt känns det som, men det är ju advent nästa helg, måste leta upp mina ljusstakar... åhhh det är så mkt jag måste, vill göra hela tiden.. Efter 5 dec så borde det lugna sig lite hoppas ja, men jag har nog fel.. Herre gud, hur ska jag orka!

Nu ska jag iallafall äta upp min lunch, sätta på kaffe och sen åka med den där hemska bussen hem... Pleeeease take me away!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men gumman du måste ta det försiktigt!!!!!! Ringer dig bums. Puss!

Postat av: Lina

Hej Maria!! Mår du bättre nu?? Tänkte iaf tipsa om hur viktigt det är att få i sig alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Du glömmer väl inte att äta ordentligt. Man blir ju inte så hungrig av att plugga. Du kanske har fått i dig för mycket kaffe och för lite nyttigheter? Gå till apoteket och köp nåt tillskott, vetja. Jag ser alltid blixtrar när jag har järnbrist. Eller så är du helt enkelt överansträngd. Ta en timma för dig själv varje dag, kanske ett långt bad eller nåt. Man behöver det. Sköt om dig!!

2007-11-24 @ 11:26:17
URL: http://efraimssonsorbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback