En liten rubrik kanske....

Hej hej!

Det har inte hänt mkt nytt på min planet ses sist. Visserligen gjorde jag en tenta i Lördags, 30 flervalsfrågor och sex essäfrågor som man satt och besvarade över en plattform på internet och då jag ju har trådlöst nätverk hemma så satt jag vid köksbordet! Det kändes väldigt skumt att göra en tenta hemma i köket, och jag är väldigt tveksam till upplägget på tentan, man lär sig inte mkt påatt sitta med böckerna och kunna slå upp alla ord osv.  Å andra sidan tycker inte jag att detaljfrågor är nåt att ha över huvudtaget....

I Lördags kväll var vi på julbord i Smålandsstenar, massvis med folk där.. Allt va ok, men det tog för lång tid att få maten tyckte jag.. Lyckofigur hette bandet (eller vad man ska kalla dom för, showgrupp kanske) som drog igång publiken under maten, riktigt bra drag tyckte jag! Dessutom var det en glad (något överförfriskad?) herre som sprang runt i lokalen hela kvällen och hjälpte till med att dansa (och hoppa?) och dra i gång publiken. Efteråt var det dans till Chris Wagners, och jag har väl sällan skådat ett mer dansbandsaktigt band, min farmor hade varit glad tror ja. Stefan och jag åkte hem rätt tidigt, redan lite efter elva. Väldigt trötta båda två och dessutom massa snö att köra hem i (ja, jag fick ju köra).

Söndagen var mest lugn, mamma och pappa var hemma hos oss och hjälpte till att putsa lite fönster och så.Hon e så himla bra min mamma, jag kan gå och fundera på om jag ska putsa fönstren hur länge som hellst innan jag väl kommer till skott, mamma bara gör det och så är det klart på tre minuter, hon e bra hon min mamma!  Satte upp julaktiga gardiner oxå, adventljusstakarna åker upp först i helgen.

Nu i veckan är det plugg som gäller (visst blir ni hemskt förvånade?) Arbetsrättarbete som ska vara inne på torsdag. Undrar hur jag ligger till egentligen... Blir nog myyycket jobb med det i morgon tror jag, men jag har ju faktiskt hela torsdagen på mig oxå.. Det ska väl gå på något sätt, upp tidigt i morgon blir det iallafall!  Ska nog sova nu tror jag.. Det är inte mkt spännande jag har att komma med idag! Jo förrsten så håller Maja ovanför på att flytta, hon flyttar till Göteborg på fredag! Jätte spännande tycker jag, men ledsamt att hon flyttar från oss här tycker ja. Men vi kommer ju snart flytta oxå för den delen, mindre än tre veckor tills jag åker hem för nästan alltid... Men som sagt, mkt nu. Hela tiden! Men men, sova kan man göra när man blir gammal eller hur e det?? Nä det går emot mina principer sömn är väldigt viktigt, just därför ska jag börja tänka på refrängen nu! God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback