Låg

Idag har lugnet efter stormet kommit (brukar det inte vara lugnet före stormen förresten?? hursomhelst så är det lugnt och segt å trögt här idag).. Har försökt plugga mest hela dagen men inte kommit nån stans känns det som, glömde nog väcka min motivation imorse.. Haft hur mkt som helst att göra hela veckan, det hade jag väl egentligen idag med.. Men det gick inte.. Jaja

Igår fyllde ju jag år. Tjejerna kom hit. Hanna och Lina kom hit helt slutkörda vid typ kvart i fem, och vid fem kom en fullastad bil me tjejer från halmstad.. Hanna och Lina och bebbarna va trötta, så dom åkte hem nästan med en gång. Synd att jag inte hann träffa dom mer, men det blir nog snart igen hoppas ja!

Iaf, jag bjöd halmstad tjejerna på kyckling och hemlagad potatissallad och guacemole (hur f-n stavas det..?) och rabarbercheesecake till efterrätt.  Det va mysigt. Alltid kul när tjejerna kommer från halmstad hit, kul å visa upp sitt hus lite =) Blev lite knasigt sen på kvällen bara.. Maja skulle åka till fkbg och jobba, hon lånade Sandrews bil, men växellådan pajade i Älvsered så hon kom inte fram, utan den andra bilen fick och härifrån och hämta henne i Älvsered och köra henne till fkbg... Sandrews bil fick stanna kvar i älvsered.. Lite krångligt, men men.
Sedan precis när dom åkt så blev det nåt knas med elen här.. TVn lät som om den skulle flyga iväg och en hel del av ljuset fladdrade här.. Så min elektriker-pojkvän mätte och hade sig och spänningen (eller vad det nu är i uttagen) var helt konstig så han gickut i mätar skåpen och mätte, och mätte i skåpet i gatan. och det arknas där med, i hela denna hur längan trodde han, så vid halv elva eller nåt sånt fick vi fel anmäla alltihopa till e-on.. Och precis innan vi gick och lade oss kollade jag i kyl/frys, och spänningen var konstigt där med märkte vi... och fick flytta ut den och sätta i kontakten i ett annat uttag, då fick stefan rabarbercheesecake över sig.. det ramlade ur kylen,,, precis vad man inte är upplagd för när man precis ska gå och sova.. Både jag och Stefan blev rätt sura på hela situationen.. men i morse så funkade det iaf igen...
 
I kväll har jag varit ensam hemma, stefan spelar match i Sandhult, men jag kände inte för att åka med och sitta där en timme före matchen och en timme efter,.. Vädret är inte så roligt heller.  Så jag har legat och sovit i soffan i ett par timmar, och halvkollat på friidrott på nån kanal här. Det var väääldigt skönt att sova lite. Behövde nog det. Har kollat på talang 2007 nu med... Och frågan är vad jag ska göra nu... inte en aning.. Har ingen aning om vad om händer i helgen heller... Blir lugnt tror ja.. Vi är väldigt fattiga för tillfället båda två oxå.. Lite MC kanske om vädret tillåter?! Ja vi får se.

Borde kanske berätta vadjag fick för nåt igår med, fick pengar,  till JÖKEN litteratur och pekpengar (dvs pengar som jag får köpa sånt som jag varit på stan med sandra och pekat på :P), en jätte fin fotlänk med gröna blommor, den funkar till armband oxå märkte jag idag, en svart kruka med blomma i, tre små svarta jätte fina ljuslyktor (nästan det finaste jag fick, tack Tilde :D), en duk och ett halsband som mamma och pappa köpt på Malta, hmm va det nåt mre, jo just det,, vinglasen med lasse åberg motiv, presentkort på HM, och tre buketter med blommor! och två små hjärtan på tråd blommor! Ja det blev en hel del!

Kram å puss på er allihopa, och tack för en mysg dag igår!

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja denna veckan har din blogg varit så skoj! min däremot...:) nu är tildis sjuk med. Lilla lilla tjejen... puss puss

2007-05-11 @ 22:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback