Helg

Då är det helg. närmare bestämt söndag. Skönt med en lugn helg (som om inte nästan alla mina helger är lugna..), lite uppladdning inför en vecka som jag tror kommer innebära helt sjukt mycket att göra.. Kommer säkert inte hinna blogga nåt.. Det tar faktiskt rätt mkt tid å blogga, speciellt om man lägger in bilder å sånt.. Och nu i veckan lär det bli plugg så det står en upp till öronen. Vi får väl se, hoppas det blir bra iaf, vår fina ledarstudie, sedan har vi en rapport på produktionsspelet på tisdag som vi tänkte skriva..

Igår, gjorde vi inte så mkt.. Åkte till Tranemo och handlade mat.. Åt lunch, glodde på TV.. Pluggade lite.. Åt middag å kollade på melodifestivalen. Jag tycker The arks låt e jätte bra faktiskt, frågan är hur den funkar i Finland, jag tror på antingen kanon bra eller katastrof-dåligt, inget mittemellan. Jag höll lite på The Ark  och Andreas Johnsson innan. Sen gillar jag måns med (tycker han e sjukt snygg faktiskt.... och med ryckade låt) och Sebastian, som jag trodde skulle få många fler poäng (kanske lite fel forum för hans låt..?) Sarah Dawn Finers låt var oxå bra, gillade den verkligen men trodde liksom inte på den.. Och så härliga Marie Lindberg, tycker låten är fin, räcker ju inte till internationellt, men det är så härligt att se sånna vanliga människors glädje och lycka, som hon verkligen utstrålar! Floppade gjorde ju Anna Book och Tommy Nilsson, knappt inga poäng alls, inte så förvånad(det säger ju allt om standarden på första delfinalen).. Tyckte även att det var lite lätt pinsamt när gamla melodifestival människor skulle upp och säga poäng, jag var helt säker på att Kikki skulle göra bort sig totalt.. (har jag förutfattade meningar tro..?) och Carola, snälla ta bort henne, hon är för mkt. Suck... Gillade Carola förr, typ 80 talet me Mickey, Tommy, Främling och fångad av en stormvind (kanske inte var på 80 talet iofs..?)men alltså nowadays är hon för mkt... Om hon gör comeback nästa år igen i melodifestivalen (läste att hon skulle göra det...) så hoppas jag VERKLIGEN att hon inte vinner.. Inför nästa år hoppas jag förövrigt att David Hellenius (heter han så?? Let´s Dance David iaf) blir programledare för hela grejen, Han ska gärna vara med någon, varför inte Agneta Sjödin som  Let´s Dance? Eller Peter Magnusson, som han ledde Idol ihop me första gången.. (fast tycker nog att Peter är lite för mkt emellanåt..)..
Nog om melodifestivalen.  GO THE ARK!!
Efter den igår så kollade vi på El classico, sicken match.. Bland de bättre (nja... bra vet jag inte men händelserik).. Barcelone- Real Madrid 3-3.

Idag har vi än så länge inte gjort så mkt... Eller ja, vi dammsög och torkade golven här.. Och har ätit nån variant av lunch.. Stefan kollar på nån film som verkar totalt värdelös på TVn medan jag passar på att blogga lite. Ska nog försöka plugga lite.. Men har svårt me motivationen och veta var jag sa börja...  (ska skriva om motivation för övrigt.. :P) Kl 15 är det visst Inter-Milan på nån kanal vi har här, så det ska vi nog se.. Om jag inte minns fel så var föra mötet mellan dessa lag något alldeles enastående bra match. I morgon bär det av till Halmstad me tåget från Smålandsstenar. Har inte bestämt när jag ska åka hem än, beror ju på hur det går med skolarbetena.. Det börjar dra hop sig till Åre med.. Usch jag hinner inte ens tänka på det.. Lite nervöst är det allt.. Jag vet ju att jag kommer vara sämst på att åka skidor, men det där med motgångar e inte min grej..Kan hända att Stefan får känna av det under resan.. :/ Nä, jag klarar mig säkert, får väl gå i skidskola annars.. :) eller åka pulka.. eller kanske längdskidor, jag har ju faktiskt tänkt åka vasaloppet nån gång i mitt liv, så jag kanske behöver börja öva.. har ju inte åkt skidor på det hållet heller på säkert tio år.....

Hepp, nu ska jag nog plugga lite..

Pussar i massor.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Bara skoltempot lugnar ner sig lite för dig så får vi hitta på nåt:) Och tänk till sommarn, då får du hålla dig hemma mååånga veckor! Puss!

2007-03-12 @ 08:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback