Fredagsrutin

Idag är det fredag, om nån inte märkt det.. Dagen har ägnats åt lite allt möjligt...
Jag vaknade tidigt idag oxå (har gjort det varje dag denna veckan...måste vara för att det är så ljust ute..), 06.45 lät det som om nån försökte rivaner vårt hur eller göra inbrott eller nåt.. Jag var tvugen att gå upp och kolla läget och då var det några på ett företag ett par hus härifrån som lastade plåt på en kärra.. Jaja.. Jag gick å lade mig lite igen.. Men sov inte mer..

Sen försökte jag plugga lite, och sedan åkte jag till Svenljunga och lämnade tillbaka boken som jag lånat på bibblan i Svenljunga.. Den skulle lämnats tillbaka i onsdags, men det fick bli idag.. Handlade lite på systemet och ICA oxå.. Alltså fredagar är den sämsta dagen man kan handla på. ALLA handlar då... Och jag gör samma misstag typ varje fredag... När jag blir stor och får ett mer strukturerat liv ska jag veckohandla en annan dag än fredag! Efter att jag kommit hem från Svenljunga gick jag en promenad, och överskattade det fina vädret idag igen.. Det var inte alls så fint som jag trodde, blåste kallt som bara den... Fick halvspringa för att inte frysa.... Innan jag gick ut läste jag på nätet att våren skulle försvinna i gen i helg, därför passade jag på att gå ut, funderat på att ta med mig mina stavar, jag har ju faktiskt aldrig använt dom. Men så blev det inte. Väder här redan vänt, regnar och det blåser massa. Uscha!

Efter promenaden pluggade jag lite lite till. Och sen kom Stefan hem så då lagade jag mat,kyckling enchiladas, mkt gott. Och så drack vi lite vin.. Och kolladre vi på Let´s dance, det är så som vår fredagsrutin ser ut. Tycker verkligen tv4 har lyckats med sin fredags underhållning, både Let´s dance och Idol är helt i min smak! Hoppas Lasse åker (har jag skrivit det förr..??), jag håller på Tobbe och Martin faktiskt.. .Även om Erica är bra så bjuder de andra så mkt på sig själva och visar mkt känslor.

Just nu pratar dom på TV om att det ska kanske ska bli godisförbund på nån skola i Norrköping.. När jag gick på låg och mellanstadiet åt vi ALDRIG godis. Vi fick absolut inte ha med sig godis till skolan. Jag vet att jag hade glömt några tabletter av nåt slag, typ tablett-ask, i min jackficka i sexan och var så rädd att nån skulle komma på mig med att ta med mig godis att jag övervägde att slänga godiset... Minns inte hur jag gjorde, men åt det gjorde jag iaf inte. På högstadiet var det mer godis, då kunde man ju köpa godis i simhallen och uppan.. Men jag har aldrig ätit så mkt godis, nu har jag ju inte ätit en enda bit sen nyårsafton, det är jag stolt över!!!!

Börjar känna mig gammal... Har ju nattliga svettningen (inte så ofta nu för tiden, men typ från sommaren till jul iaf...) a´la klimakteriebesvär.. och nu har jag ett tag känt att jag blivit väldigt stel i ryggen.. Svårt att stå upp och ta på mig skor och sockor. denna veckan har det verkligen blivit mkt värre.. Känner mig jätte stel och trött i ryggen.. Jag undrar varför.. Kan vara att jag ständigt släpar på min tunga dator + massa böcker.. Har en känsla av att jag strechar alldeles för dåligt efter träningar.. Jag vet inte.. men måste försöka göra nåt åt det.. Känns som att sånna här problem inte borde komma när jag är så här ung, men men. Kroppen är det viktigt att ta hand om, träna å äta rätt.. Jag blir så trött! Aldrig bara vara utan ständigt tänka på vad man borde....

I morgon har jag fullt upp, igen. Jag ska laga mat till fjällen, baka bullar, plugga.. Laga lunch...och åka till Växjö!! :D

Nu e det strax sov dags här,Stefan har sin vanliga (fre)dagsrutin, sova i soffan!

God natt & puss!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vill du höra min fredagsrutin som jag igår tog till det extrema? Runt sju:mat. Igår tacogratäng. Åt alldeles för mycket. Halv åtta: natta tilde och samtidigt försöka titta på postkodm. Åtta: Lets Dance. Igår så somnade jag nån gång vid valsen. Kvart i elva: vaknade. Gick och la mig. Nu på morgonen gick jag in på internet och kollade vem som åkte ut=)=) Hur tråkig är jag???

Postat av: Hanna

Ser du den kommentaren jag skrev den 17? När man tittar på din blogg ser det ut som att du ej fått kommentar, men när man klickar på kommentarer kommer det upp, hos mig ialla fall..! Tack så mycket! Gillar också tavlorna, blev lite mer färgglatt än innan! Är denna veckan lika tuff för dig? Vi får höras i veckan!! Puss

2007-03-19 @ 09:13:44
URL: http://hannabengtsson.blogg.se
Postat av: Hanna

Fredag låter som en bra idé! Vi kan väl höras torsdag om detaljerna? Puss puss!

2007-03-20 @ 19:53:56
URL: http://hannabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback