Midsommar + lite mer

Oj oj vad jag har mkt att berätta nu! Vet inte om jag ska börja framifrån eller bakifrån ens en gång, antagligen blir det väl lika osammanhängande som vanligt! På nåt sätt känns det bäst att börja i kronologisk ordning, men jag då glömmer man allt smart man tänkt skriva om den senaste tiden...

Vi börjar på torsdagen. Den tillbringades på Lugnets MC center i Borås, praktiskt taget hela dagen. Stefans pappa har köpit sig en ny motorcykel (Stefan har köpt hans gamla) som han behövde hjälp med att hämta där, så jag körde honom. Men väskorna som skulle på hade inte kommit än så vi fick vänta på dom ett tag och då passade vi på att kolla in nya MC kläder och så där... Oj oj! Massa fint, och jag provade en hjälm som passade mkt bättre än den jag har och den råkade Ingemar övertala mig att köpa... Ska bli kul att få hem den nu snart, hoppas den känns lika bra hemma som den gjorde i affären. Ingemar köpte själv en massa nya kläder och oxå en nya hjälm. I lördags som åkte jag med på den nya MCn. Eftersom mitt just för tillfället absolut största intresse är att åka MC så drog vi iväg på en ganska lång tur i söndags.  Jag åkte då med Stefan, och hans pappa åkte på sin hoj efter. Såååå  kul! Jag längtar efter att åka nästan hela tiden, får nog ta mig eget MC kort snart  (det är ju en dröm sen barnsben).

Visst e den fin!! Ingemars nya hoj! Här åker jag och Ingemar på tur.

         

I fredags var det ju då sommarens höjdpunkt; MIDSOMMAR. Måste säga att midsommarkänslan avtog ganska kvickt när man vaknade vid fyra på natten av världens ösregn, och det var knappast bättre när man sedan vaknade till liv på riktigt nästa gång.. Usch!  men iaf, midsommar blev det ju ändå! Vi var hos Fidde och Anna och deras lilla Alice, 5 månader. Det var dukat långbord i deras garage, smidigt att sitta under tak! Det var sedvanlig sillalunch och nubbe.. Sedan på kvällen var det dags för grillning (nuförtiden oxå tradition).. Eftersom vi var där redan vid ett på dagen så blev dagen lite lång, man kunde ju inte direkt aktivera sig på nåt sätt (lekte lite charader och sjöng lite snapsvisor typ). Vi åkte taxi hem kl ett på natten! Men det va trevligt iaf! Ovanligt lugn midsommar bland tjejerna och alkoholen, men det var inte nån som ville va dåligt dagen efter så alla försökte väl  hålla sig lugna.

Lördag var det midsommardagen (inte särskilt förvånande kanske). Jag mådde hur bra osm hellst, stefan hade lite ont i huvudet, men det var ganska ok. Hela dagen velade vi fram och tillbaka vad vi skulle göra; skule vi åka till Halmstad, vara på Ekebo med Ingemar eller åka till Gislaved och Stefans mormor och morfar (var visst stora delar av resten av släkten där).. Vi kom tillslut framtill att åka till Ekebo, så vi grillade lite med Ingemar och kollade på nån film på TVn,sen åkte vi hem! Skönt och lugnt!

Söndagen har jag redan redogjort för, nästan iaf. MC turen med mig, Stefan och Ingemar avslutades iaf med att vi tiggde till oss lite middag hos mor å far i Mjöbäck. Kul att träffa dom lite.  Har en massa grejer som jag måste fixa hos dom, typ med deras kort från semestern. Usch jag hinner inte va där så länge och pilla med det.... Men men det kommer, jag börjar ju jobba i Överlida på torsdag så då kanske jag hinner åka ner till Mjöbäck efter det nån gång. Det tar väl egentligen inte såååå lång tid men tillräckligt lång för att jag ska dra mig för att göra det.

Måndagen innebar lite plugg, tvätt och packning på förmiddagen. Sedan åkte jag till Hanna och grattade henne på hennes födelsedag, hon fyller visserligen inte år förrän idag, men jag kände att jag hade bäst tid att träffa dom igår. Tilde är såååååå söt och så duktig, Tjattrar hela tiden och har tänder och går massa! =) Sen direkt från Överlida åkte jag ner till Halmstad, det var dags för föreläsning igen. Sedan var det premiär på måndagsklubben, och före det födelsedagsförfest för Maja som fyllde år i söndags. Väl ute på måndagsklubben var det kanon! Det är på kåren i år, jätte bra!! Fast jag undrar varför dom måste spela så jävla hög musik hela tiden och varför dom har sånna där blinkade lampor på dansgolvet som gör att man blir helt väck i skallen och inte kan bedömma avstånd för fem öre, jag hatar dom. sedan såg jag en kille i randig skjota där och jag kan inte komma på vem det är. (om jag ens vet det /borde veta) Sååå frustrerande, han va lik Rafael Edholm kom vi fram till, men känner jag till nån som e lik han..? Nä.. fasen. Det var riktigt roligt ute iaf, men jag tog det väääldigt lugnt,vilket är skönt så här i efterhand.

Världens sötasteTilids
image89

Hanna Å Tildis, lägg märke till tänderna!!
image91

Hanna å Tilde busar, och Tilde går själv, och kan tom vinka samtidigt!! =)
         


Nä nu e det dags för frukost! Hungrig som bara den!

Pussar i massor! (å grattis igen Hanna!)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fina bilder!!! Så skoj! Hoppas allt är bra med dig! Puss puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback