Ko fösning

Jag såg en märklig grej på vägen hem från halmstad igår. Det var typ sex kor (kan ha varit kalvar, är inte så bra på sånt där med djur) på vägen och efter dom krypkörde en bil med varningsblinkers på och med båda framdörrarna öppna. Bilen försökte alltså fösa korna till rätt ställe.  Jag hamnade efter det här ekipaget och kunde inte komma fram till om jag borde köra om eller låta bli (jag lät bli). Det tog säkert en kvart att komma förbi dom och jag hann bli rätt så irriterad under tiden... Är det verkligen ett lämpligt sätt att förflytta kossor så..? (eller hade dom kanske rymt?)

Föreläsningen jag var på igår (eller övningen rättare sagt) var INTE bra. Usch jag blev sååå sur på läraren. Han kan inte lära ut (jag är för övrigt tveksam till om han ens kan grejerna själv) och när jag frågade nåt så kunde han inte alls förklara det, utan sa hänvisningar som jag inte kunde hitta i min lagbok. Sedan frågade jag vilka paragrafer han ville ha med i svaret på frågan och då sa han typ att han inte var så jävla kåt på paragrafter utan det är resonemanget som är det viktiga, kan man det såvet man var man ska läsa i lagboken och vilket paragrafer det ska vara. Min fråga är då, hur ska jag kunna lära mig det när jag inte kan få ett svar på frågan om vilka pragrafer som ska användas på övningarna? Nä vi är nog inte på samma våglängd jag och läraren. Har nästan inte honom nåt mer, vilket är skönt!

Nu ska jag iväg å jobba, första dagen på Wästgöta idag!

Puss haj

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hur gick första dagen på jobbet? Kram Hanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback