Förkyld

Jag har blitt förkyld. Haft lite små ont i halsen ett tag men typ sen igår har det bara blivit värre. Hade ont i halsen i morse och sen blev jag snorig och det är där jag är nu, lite halsont, lite snorig och lite ont i skallen. Det är inte sååå farligt men har ingen lust att va sjuk ( det va ingen större överraskning iofs att jag skulle bli det, det har varit på gång länge och flera på jobbet är förkylda.)

Annars har veckan förlupit ganska smärtfritt. Föreläsningarna gick ok i halmstad, onsdagen va inställd (skönt). Jobbet går väl ok oxå. Ganska lagom att göra idag, gissar på betydligt mer i morgon men det är bra för då kanske det inte blir så mkt nästa vecka för då är vi VÄLDIGT kort om folk. Skönt me fredag i morgon iaf!!!

Stefan har semester och lite svårt att hitta på nåt, det är inget vidrare väder (om nån missat det) och han e lite svår att sysselsätta, han är liksom inte intresserad av nåt enkelt, allt man kan göra hemma är dö trist tycker han. Synd om honom, han ser jätte uttråkad ut :( Får hoppas på bättre väder nästa vecka så han åtminstone kan äka på MC turer. Förresten  så krånglar bilen oxå, i morse så gick den knappt å starta och konstiga lampor lyste på kontrollpanelen.  Jag visste inte riktigt om jag kunde köra den då till jobbet så jag tog Stefans Caddy (reserv bil, jaktbil tjaa vet inte vad jag ska kalla den för, men det är iaf en liten lastbil, modell äldre). Det blev lite bråttom då, men jag hann!! Iaf är det nån grej som måste bytas i bilen, nåt elektriskt. Däcken måste oxå bytas, skit oxå! Det är ju jätte dyrt. Nackddelen med att bo där vi bor är ju att man måste ta bilen överallt, det är dyrt! hade vart billigare att cykla, får nog allvarligt överväga det. Men det är ju för långt att cykla överallt här.. :(

Nä nu är det snart dags för sporten på tvåan 22.03 och sen dags att sova. Kan nog behöva det så min förkylning går över , om den nu gör det av sömn! Till helgen väntar en hel del grejer, på Lördag ska jag å Hanna gå och hälsa på vår gamla dagmamma Karin, sen kanske det e fest på kvällen, och på söndagen fyller stefans farfar 75 så då är det dags för kalas. Ganska fullt upp, men jag hoppas på att min förkylning håller sig i schack så jag kan genomföra allt det. Dessutom vill jag gärna åka MC, men det är ingen höjdare snorig.. Kan undra hur vädret ska bli, får ta och kolla upp det! Min nya hjälm har kommit så jag vill testa den ju!! Nån som vill ha en hjälm i stl xs så har jag en till salu, jätte fin röd svart är den!! (lite onödigt att ha två hjälmar kanske, det har jag ju just nu)

God natt, och en massa pussar och kramar!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Helgensväderrapport: lördag; sådär. Söndag; fint! Måndag; fint och varmt. Tisdag; SOL OCH 30 GRADER!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback