Fuskat

Idag har det snöat en hel del.. Mest slaskigt men ändå! Har ju längtat lite efter snön, men jag tror jag ångrade mig, kom ut till bilen och fick nästan leta efter den under all blöt och äcklig snö, usch vad jobbigt tänkte jag (och då hade det snöat kanske en timme :P)! Att man aldrig blir nöjd, bortskämd måste jag va!

Fuskat... Har jag gjort idag, knappt pluggat alls. Varit hos mamma och konstaterat ett par saker.
1. Hopplöst att försöka göra nåt åt dom på datorn, iaf när båda är hemma. Pappa hittar inte sina grejer och mamma skäller på honom för det. suuuuuck.
2. Stefan måste koppla om deras telefonuttag för att jag ska kunna installera bb (tur att man e sambo men en fiffig elektriker :P) och jag måste köpa ny kabel för den var för kort tror jag.
3. Mobilen mamma fick på köpet när hon tecknade bb funkar inte med hennes simkort (eller så e nåt annat knas) alltså måste jag försöka fixa ett nytt simkort åt henne. Och lära henne den nya mobilen, det nya bredbandet, den nya kameran.. Vad det nåt mer tro? (måste tillägga hur stolt jag faktiskt är över att min mamma lyckats lära sig att betala räkningar på nätet och fixa pappas löner i datorn med, även en blind höna hittar ett korn eller vad heter det?!!?)

För att återgå till plugget oxå. Det e konstigt för det känns inte som att jag kommer lära mig ngt mer än det jag kan nu (=onödigt att plugga mer....) men jag har knappt aldrig pluggat så här lite inför en tenta eller nåt (och det måste ju straffa sig på en kurs som jag borde/vill ha VG i)... Så jag vet inte hur jag ska lägga upp resten riktigt. Läsa anteckningar och det jag har skrivit när jag läst böckerna kanske... Läsa lite mer i böckerna kanske oxå.. Svårt att plugga när man inte vet frågorna (brukar man ju inte göra men ändå).

I morgon bär det av till Halmstad igen, blandade känslor men jag ska träna pump iaf, det ska bli kul, och sen har jag inte bestämt nåt mer än ang tentafest och kalas i halmstad... Måste hur som helst skaffa present till Alva, men jag gör nog det i morgon, kommer ju ner med tåget kl 8 så jag har hela dagen på mig ju!

Igår slängde vi ut julgranen och alla julsakerna, så skööönt! Var verkligen trött på det i slutet. Granen som barra och alla tomtar precis över allt, men nu bor tomtarna på vinden igen och granen e tillbaka i skogen! Ända som e synd med att granen e ute är att den där hemska tomma väggen blir ännu tommare, måste fundera ut nåt, och kanske köpa en ny matta dit med!

Min farmor har stickat raggsockor till mig, jätte gosiga!!! Tur nu när det blir snö å grejer :p jag fryser ju så hemskt om fötterna och om händerna när det råkar vara liiite kallt ute!

Nu ska det lagas pyttipanna här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att det ska bli kul att du kommer imorgon igen!! du har väl inte missat att det e taccos imorgonkväll?? vet du vad? Jag ska köra PT-passet imorgon! kommer var såå död!! =)

2007-01-11 @ 20:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback