Dags för årets första lista

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?

Normalt 3, kan variera lite dock från tre till åtta, typ!

Vilken svordom använder du mest?
Faaan tror jag

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Tja just nu 06,30, vilket innebär att jag räknar med att komma ur sängen innan halv åtta.

Var köper du dina matvaror ifrån?
85 % ICA, 10 % Hemköp, 5 % Willys.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Tjaa.. Jo, en liten fotograf drömt lever ju fortfarande..

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En bil (eller kanske två :P) och ett hus!

Har någon någonsin kallat dig lat?

Nja, ingen annan än jag själv, och möljligtvis mamma med nån gång i tiden!

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nepp, behövs inte.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Chokladmjölk... Vanlig mjölk dricker jag enbart till soppa och pannkakor, annars är det tok-äckligt.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Tveksamt.. Inte pratat med så många i veckan..

När var senast någon stötte på dig?
Hum... Så länge sen att jag inte minns det :P
Vad åt du till middag?
Pyttipanna och stekt ägg och rödbetor. 

Kan du vissla?
Ja, inte busvissla dock även om jag försökt lära mig under perioder av mitt liv.
Vem var den sista som ringde dig?
Mor, hon ringer nästan varje dag, minns en gång :P
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Inte särskilt förtjust i att åka grejer, men Balder på Liseberg måste jag säga va en höjdare, men det var nästan tre år sen jag åkte den :/
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ganska säker på det.
Hur många syskon har du?
Dom lyser med sin frånvaro, aldrig haft, kommer aldrig få.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Tjaaa, jo kanske.
När flög du senast?
I somras till Kreta

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra

Pratar du några andra språk?
Engelska, läst tyska högstadie och gymnasie, men kan inte så mkt.
Diskar du din egen disk?
Ja, fast jag har ju DISKMASKIN!!

Har du gråtit offentligt?
Japp, tyvärr alldeles för många gånger *skäms* Har lite lätt för det där, eller har haft iaf.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Bärbar brukar jag kalla den! OBS! Trådlåst bredband! =)
Vilka gör du, önskningar eller planer?

Tjaaaa, vet inte planer som är önskningar kanske?!?

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jaa, det försöker jag nog. Tänker ofta på att man ska lära sig tre nya grejer varje dag (har hört det nån gång)
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Hål i öronen bara.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Japps

Vad har du med dig in på bion?
Oerhört sällan jag går på bio och jag har nog inte nåt särskilt med mig, har ju lova att sluta med godis!

Vem var din favoritlärare?
Haft väldigt många bra lärare,både i grundskolan och på högskolan, faktiskt, men jag tror den bästa får bli Gudrun. Mattelärare gymnasiet (matte C och D)
Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Berör på person.
Gillar du att flyga i flygplan?
Nja, vet inte riktigt. Tyckte det var läskigt när det var mörkt och vi flög i somras.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Resptera och behandla mig bra tror jag. (är det ett personlighetsdrag??)

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Tror inte det.

Vilken är din favoritdrink?
Drick nästan aldrig drinkar...
Gillar du din boendesituation?
Nja, nä det gör jag ju inte! Bor på två ställen, inte alltid praktiskt.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Typ minst 8 (nä men sju kan oxå funka tror jag, bara jag får gå å lägga mig kl tio på kvällen e jag nöjd)

Äter du frukost dagligen?
Japp, annars fungerar jag verkligen inte. (dock inte så riklig frukost dagen efter)
Är dina dagar fullbokde och stressiga?
Olika.
Vilken är din favoritfrukt?
Clementin, för den e så lätt att äta.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nja.. Inte direkt, för mig är det så viktigt att få i mig mat hyfsat ofta att det inte ges utrymme att fundera på hur näringsriktigt det är.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
22, tänka sig!
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
När jag läser böcker som det är stavfel och så stör jag i hjäl mig men annars e det inte så noga för jag har ofta så bråttom själv när jag skriver på datorn att det blir massa fel. Annars e jag rätt bra på att stava, men grammatik, nja.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Riktigt arg, vet inte men lite små irriterad kan jag bli då och då. Men minns ingen situation så där på rak arm.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Samma tror jag.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Barnmorskan tycke jag såg ut att vara en Maria, så blev det. Sen satt dom coh letade i almenackan efter ngt som passade ihop med Maria, och kom till 18 Augusti och Helenas namnsdag. Väldigt genomtänkt, eller hur??
Gillar du senap?
Försöker lära mig..

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Hur känner du själv att det går?!?! *Ler*
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Vet inte, antagligen inte. men det hade varit coolt!
Sover du på sida, mage eller rygg?
Oftast på sidan, men vänder mig nåt oerhört innan jag somnar så det kan nog bli lite olika.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Dålig på filmer, blir nog någon menlös biroll i nån film.
Tycker du om att krama folk?
Ja..
Skulle du säga att du är trendig?
Nä, kommer på att det som e inne är snyggt när det nästan är ute, oftast.
Äger du en digitalkamera?
Japp

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Hon som spelade pippi långstrump, men jag var typ tio år då!
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Japp, mkt.

Böcker som har fått dig att gråta?
Åh massvis, Marianne Fredrikssons typ tre senaste böcker.

Tycker du att du är attraktiv?
Jaaa, lite iaf! I mina bästa stunder :)
Vad är du allergisk mot?
Inget
Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Får man svara pass??
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Inte det minsta! Lever man med en jägere skulle det inte funka. (och dessutom är kött gott)
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Mina föräldrars fantasi va ju inte den bästa, så det som barnmorskan föreslagit kanske?!? Kan tänka mig typ Erik eller Johan eller nåt sånt.

Ytterligare en lista jag snott från en annan blogg, men va hemskt va lång den blev =) Kul iaf!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback