tenta över

Oj, vad skönt äntligen klar!! Satt och skrev i 4 timmar och 45 minuter, underbart! Nää, inte direkt men är rätt slut i huvudet efter ett sånt pass, men konstigt nog gick tiden väldigt fort, en tenta som tar lång tid att göra och utmanande på ett sätt som faktiskt får huvudet att hänga med hyfsat,, Konstigt nog. Hur gick det då?? Tjaaaa, jag vet inte... Alltså jag är väldigt tveksam på vissa ställen hur det verkligen gick. Känns som om jag gissade hela tentan men om mina gissningar är bra så är det bra! Skrev ju massor kändes det som, eftersom jag satt i hundra år oxå typ. Många i klassen satt kvar länge, längre än vanligt. Skulle gärna vilja ha tillbaka tentan nu.. Så jag får veta hur det verkligen gick :/ Första problemet var iofs att när vi kom till skolan så skulle inte tentan vara där vi trodde för Hjärtslaget skulle vara där, de hade glömt boka sal.. (hjärtslaget=nåt med kåren, kommer studenter från hela Sverige hit en helg och gör nåt..) Alltså.. Min fråga är vad är viktigast tentan eller kår-grejen? Alla kan nog gissa mitt svar, vi fick sitta och göra tentan i typ ett uppehållsrum.. Just det ja, det var högskolan jag studerade på! Det störde mina nerver lite i början men det gick bra!

Sen åkte jag iaf hem så nu e jag i Håcksvik igen, skönt men jag är sååå trött.. På nåt konstigt sätt. Skönt att bara ta det lugnt. Om man säger så här, Stefan ska ut och vinterfiska i morgon (hmm, finns det verkligen is på sjön..?) och gå upp ca 06.15, jag ska INTE upp då! hihi

Veckan som gått har som sagt varit väldigt mkt plugg.. Ska bli jätte skönt att börja på en ny kurs och plugga nåt annat ett tag, även om det har varit väldigt intressant med arbetsrätten (så oavsett hur tentan går har jag verkligen lärt mig massor jag inte kunde innan, och dessutom massor som jag kommer ha nytta av i framtiden, det ni!) så är jag trött på att plugga på det sättet som jag gjort nu.. Kan nog vara ett genomtänkt drag att i princip bara ha kurser om fem veckor, sen är man trött på det.. Nästa kurs: grupprocesser och ledarskap, och jag ser inte särskilt mkt framemot det faktiskt..  Förresten så var det en av "de lite äldre" i min klass som har varit med barn ett tag, och nu hade hon fått barnet och ändå gjorde hon tentan, Det såg lite roligt ut för hon såg fortfarande gravid ut, men det var tomt på nåt sätt, och så såg hon väldigt tagen ut.. Hon måste fått barnet för typ mindre än en vecka sen och sen sätta sig och skriva arbetsrättstenta, det är ganska strongt. Hennes man kom till tentan med barnet så hon kunde amma den, antar jag.. Han satt iaf i korridoren. =)

Stefan håller på att laga love-dinner hihi! Han lagar VÄLDIGT sällan mat så det ska bli spännade, jag fick inte va i köket, har lite svårt att hålla mig därifrån bara. Tur att jag kan passa på att skriva ett blogg inlägg under tiden. =) (hihi, nu ropade han på mig, tror han letade efter redningsbägaren och inte hittade den, men innan jag hann komma kom han på var den var :P)

Love-dinner och melodifestivalen, där har ni mig ikväll!

Min mamma är lite rolig förresten, pratade med henne innan och hon var såååååå upprörd över att inte Lasse Brandeby åkte ur Let´s dance igår.. Hon hade tom röstat på Martin Lidberg för han e en sån fin person =). Harald hade ju faktiskt varit riktigt duktig, men Lasse har alltså gått för långt och nästa vecka tänker hon minnsann inte titta på programmet bara för att Lasse inte åkte ur..  Visst håller jag med, men för er som känner min mamma (hanna, du vet iaf) att det är helt oväntat att hon dels röstar på ett program som Let´s dance och sedan engagerar sig så i det att hon inte tänker titta för att fel person åkte ur!

Hepp, puss haj!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha Kerstin är klockren! =) Men jag måste erkänna att jag trodde att hon inte bytte kanal efter Rapport; är inte Så ska det låta mycket mer deras grej??? =)
Måndag är spikad! Vi ska till Frölunda på föräldragrupp på eftermiddagen, men om du kommer på förmiddagen så kan vi ju typ samåka dit sen:) Skönt att tentan kändes hyffsad ialla fall! Puss!

Postat av: Hanna

Kan inte du skriva när du ser detta och säga när du kommer?=) Så får vi se vilken gourmet jag får ihop tills dess:p puss!

2007-02-18 @ 18:56:14
URL: http://hannabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback