Motivation

Hej!
Jag sitter och läser i den mkt spännade engelska boken jag visade här i bloggen för nån vecka sen.. Alltså den e faktiskt riktigt bra, och ganska lätt engelska. Men det går sååååååå sakta att läsa i den, sånt klara jag inte av. Det ska gå fort när jag läser,nu tar tio sidor minst en timma... Tragiskt.. Dessutom tänker jag på precis allt annat när jag läser.. Behöver jag vattna blommorna, vad gjorde skatan i snön, tvätten är nog klar, borde jag diska, tänk om det står nåt nytt på Aftonbladet (eller ännu bättre, nån kanske har skrivit ett nytt blogg inlägg nån stans...)?? Sedan är det även andra tankar som dyker upp; ska jag flytta hem , ska jag läsa JÖKEN i sommar, ska jag läsa JÖKEN i höst, vad ska jag läsa i höst, hur ska jag få ett jobb sen, var ska vi bo....? Allt detta tänker jag på medan jag läser om motivation i boken. Lite skrattretade att läsa om motivation just när man har så katastrofalt dålig motivation själv...(och självdiciplinen e inte bra heller)

Hopp, var bara tvungen att skriva av mig lite (så jag kanske kan tänka på det jag läser sen). Jag kommer med mer detaljerad redogörelse över min mkt händelserika helg senare...

Puss så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback