Kreativitet

Hej hej!!

Vad har hänt sen sist tro?? Jo det har kommit en massa snö och blivit tok-kallt. eftersom det blåst massa när snön kommit så har snön inte hamnat som ett fint vitt täcke som det brukar utan på vissa ställen e det massa snö och på andra ställen är det helt bar mark.. Knas.. Igår så ägnade jag min dag åt att tänka tanken att jag borde plugga (och faktiskt läsa tio sidor (hmm, inte så värst imponerande) i den roliga engelska boken) och istället läsa massa i en bok av Mari Jungstedt, mkt bra måste jag säga.. Vad den heter kommer jag dock inte ihåg, men den är iaf utläst nu. Skönt att läsa vanliga böcker emellanåt.. Som sagt (har jag sagt det??) gillar jag faktiskt böcker bättre än film, men det beror ju givetvis på bok/film och situation, men på det stora hela... I går kväll var vi ett gäng hemma och spelade risk, kul spel.. Lite jobbigt strategiskt bara.. :/ Vi var i lag, jag och Stina, och jag måste bara säga att våran fina taktik gick vansinning dåligt, vi blev fett sist.. Vi har redan utkrävt en revansch och har våran taktik klar... (skulle vilja säga att alla bör passa sig för våra armér e starka som bara den nu, ensam är stark eller hur Stina? =) )

Idag har jag varit på föreläsningen, eller det var en laboration egentligen, kan väl inte riktigt säga skillnaden, men det handlar om att vi studenter även ska vara aktiva på ett helt annat sätt än i vanliga fall. Det var faktiskt en väldigt intressant labb idag, intressantaste på länge. Vi pratade om perception, beslutsfattande, kreativitet och motivation. Det där med kreativiteten är det som jag absolut kommer att minnas från lektionen. Jag ser inte mig själv som särskilt kreativ, det beror kanske lite på situation och så där. Jag kom iaf fram till att det är väldigt viktigt för mig med trygghet för att vara kreativ, i situationer och grupper där jag känner mig trygg och vet förutsättningarna kan jag vara kreativ (jag kan nog även vara allra bäst kreativ själv, jag älskar ju inte precis grupparbete, iaf gjorde jag inte det förr). Kreativitet för mig är att komma med nya, banbrytande idéer, finurliga lösningar... Tjaa, jag tyckte det var lite svårt att veta precis vad det är, kreativitet vet man (jag ) på ett ungefär vad det är men exakt känns det lite svårare...  För min del skulle jag väldigt gärna vilja koppla ihop kreativitet med effektivitet.. Har du massa idéer och tankar och grejer men aldrig får gjort något, har du idéer men aldrig genomför dem, känns det på nåt sätt kreativit?? Nää. inte för mig... Mitt signum är väl att vara realistisk, mina idéer ska vara genomförbara (annars kommer jag nog knappt inte på dom....) och dessutom ska dom genomföras.. Har jag kommit på en briljant grej så försöker jag ju genomföra dom.. När det inte blir saker gjorda, blir jag lätt irriterad. Jag tror jag kan vara mer effektiv och diciplinerad än kreativ... äsch, ja vet inte.

Äsch nu blev det svårt att få ordning på tankarna här.. Time out har börjat.. Svårt att skriva djupa saker samtidigt märkte jag... Hmm, vet inte hur bra detta inlägget blev, men jag skulle vilja sammanfatta slutet lite.... med en kort mening: För guds skull; få saker och ting gjorda, vad tjänar idéer till annars...?

(var det verkligen hit jag ville komma när jag började skriva detta inlägg?)


puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

attackponnysar är det roligaste ord jag vet!=)

2007-02-23 @ 07:30:03
Postat av: Mia

hanna: hihi, jag vet, tycker oxå det!!=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback