Helgen

Hopp, då kommer det en redogörelse över helgen här.. Får försöka komma i håg allt som hänt.. Så vansinnigt mkt är det väl kanske inte men ändå.

Fredag.. Hmm.. Vad gjorde ja då? Jo, på kvällen var vi uppe å åt tacos på ekebo, Sandra va hemma me så vi var där uppe och "firade" Ingemar lite, Han fyller 49 (hmm.. det är väl 49 han fyller...) på torsdag så vi tänkte passa på och ge paket när alla va samlade, det händer ju itne så ofta... Vi kollade på Let´s Dance där (ja, min mamma är fortfarande upprörd över att Lasse Brandeby är kvar.. hihi) och sen åkte vi hem.

Lördagen, här var det fullt upp vill jag lova. Jag hade bestämt mig för att baka bullar (hittade ett så smart recept på tre olika sorters bullar på samma deg) så det gjorde jag och det tog väl lätt två timmar.. Minst, var färdig halv ett eller nåt, men jag blev verkligen jätte nöjd med dom, har nog aldrig bakat bullar själv, isåfall var det flera år sen... Efter det då satte vi fart här och städade halva lägenheten.. Och sen så lagade jag älgfärsbiffar med stekt potatis och stekt rödlök och stekta ägg till mamma och pappa och farmor som kom hit å åt middag. Mamma å pappa bjöd oss på revyn här i Håcksvik så då bjöd jag dem på mat.. Gottit blev det. Sedan var det revyn å den var jätte bra faktiskt! Kom å tänka på sicken tragisk dialekt vi har här under tiden, brer man på (ok, jag kanske inte ens kan bre på som dom i revyn gör...) förstår knappt inte andra människor vad man säger ju...=) Ja det var väl lördagen i korta drag,, mkt att göra, en kul! Gillar att laga mat å baka ju!!

Söndag; vinterfiske! Jaa, det var otroligt kallt ute, inte just temperaturen men vinden var sååå kall, men det var mysigt ändå. Grilla korv, värma sig i elden och se på när dom drog upp en å annan fisk.. Jag har inte vågat mig på det där med att dra upp fiskar än, men det kommer nog...kanske=) Jag försökte pimpla lite iaf, men inte ens enda fisk ville nappa på dom tre hålen jag orkade sitta och försöka i (tålamod är inte alltid min starka sida..) och sen skulle jag modigt försöka få bort maggoten som satt på min krok, men då stack jag mig i fingret så jag började blöda.. (och jag tyckte jääääääätte synd om mig själv) så stefan fick hjälpa mig att få av dom i stället..

Vid ett tiden kom vi hem och sen slöade vi mest i soffan hela dagen. Men helgen har verkligen varit jätte mysig, så här önskar jag att alla helger vore!!

Och idag har jag försökt plugga, har lyckats läsa ett kapitel iaf, inte illa.. Hade väl visserligen tänkt mig typ tre kapitel men men,,, I morgon skulle jag åkte me Sandra ner till Halmstad, men hon ändrade sig å skulle åka ner i dag istället så då får jag ta tåget... Hade ingen lust att åka ner idag... Vill ju va hemma så mkt som möjligt... Funderar allvarligt på hur jag ska lösa framtiden, som jag antydde i förra inlägget... På nåt sätt handlar det ju om vad som är viktigt för en.. Mitt liv bor i Håcksvik, men jag bor i Halmstad, det låter inte riktigt klokt. Som sagt, det är ett fåtal personer som gör att jag inte flyttat hem med en gång.. Utan dessa hade livet där varit outhärdligt..... Jag tror inte att min utbildning kommer hjälpa mig med något av det som jag värderar högst i livet, kan hända att det är dumt att plugga då... Men det är kul, jag tror jag har utvecklats ganska mkt som människa.. Pengar är inte allt här i världen, för mig långt i från (tyvärr underlättar det så förbaskat mkt bara)..

Jag har även funderat mkt på hur olika människor är.. Jag har ofta lite svårt att acceptera att människor är olika mig, men även jag inser ju att inte jag är det ulitmata på något sätt. Eftersom jag är medveten om det så kan jag ju jobba på det.. Vissa olikheter är "värre" än andra, men på det stora hela handlar det ju om att acceptera varandra. (det hoppas jag ju att folk tycker jag gör?!?!) En grej jag har funderat på det är det där med att kramas, alltså jag har inget emot det men det skapar ju otvivelaktigt funderingar, när ska man kramas, när ska man inte?! Vi vissa gäng som jag hänger med kramas man varje gång man träffas i princip, medan det aldrig förekommer i andra gäng.. (låter ju som om jag är värsta gäng-medlemmen :P) Min åsikt är ju att bara för att man har träffat en person EN gång innan behöver man inte krama den. (generellt är jag nog mkt så att jag håller mig på min kant). Om man träffar ett par kompisar på stan, man kramar dom när man träffas, och med dom är en tjej man aldrig (eller endast  ett fåtal gånger) träffat innan, ska man krama henne då? Likväl om jag är tjejen som är med några som träffar folk de känner å kramas, ska jag förvänta mig kramar eller göra något för att få? Jag tycker väl kanske inte att man kramar folk man inte känner.. Men jag vet inte... Antar att det är ytterst få som har samma åsikter som jag (möjligtvis dom som jag inte kramas med). Egentligen så räcker det ju med att säga hej! (är jag e oartig skit?)

Kan dra en annan liknade parallell till att brottas, bråkas å kittlas... Det är något som jag ALDRIG gjort i nån större utsträckning med några kompisar, förstår faktiskt inte vitsen.. Men det förekommer då å då i Halmstad (jag e inte inblandad..för det är inget som jag uppskattar.. tror de flesta lyckats läsa av mig där.. ) och jag e tveksam till om jag förstår vitsen (alla får absolut göra som dom vill, bara jag slipper va me)! Men men jag är väl en 65 årig kvinna i en 22 årings kropp (fasen jag e ju snart 22, tänk vad tiden går :P)


Hmm, med en harkling får nog detta knasig inlägg va slut.

Pyttipanna som gäller!

Förresten har familjen i Håcksvik me många barn fått sitt tolfte barn nu! Jösses.

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej men gud har hon fött nu? Tjej? För i så fall borde det inte finnas några namn kvar som börjar på D! =) Jag förstår inte häller varför man ska brottas. Jag är livrädd för det (bortser från det faktum att jag var ett elakt barn)! Det är nog en lantsortsgrej=)

2007-02-26 @ 18:43:03
Postat av: Hanna

Haha Disa var det visst=) http://www.vgregion.se/VGRTemplates/iframe____31925.aspx

2007-02-26 @ 19:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback