Segt innan jul

Allt är lite drygt för tillfället, har inte fått nåt gjort på hela dagen.. Skulle pluggat men hjärnan och motivationen är på jullov, som om man får jullov på högskolan.. *not* Iallafall så har det varit en del mysigt de senaste dagarna.

I fredags åkte jag upp till gbg med tåget och samma strålade med alla tjejerna från halmstad där! Vi åt lunch, shoppade, gick på avenyn och på jul på liseberg! Vi hittade en visning av en magisk jul (eller vad det hette) vid statsteatern, borta vid poseidon. Typ en stor projektor visade en film på en husvägg, lite jullåtar och annat mys. Första julstämning för i år fick jag där, känslan har nästan hållit i sig sen dess. Från gbg åkte jag iaf till Örby där mamma och pappa hämtade mig kl 23.20 och så sov jag hos dem. Har inte gjort det på ett år nästan (och kan räkna gångerna jag gjort det sen jag flyttade hemifrån på min ena hand). På lördagen var det knäckebröd bak, så nu är det bara för julen att komma, nästan.

Jag var hos Hanna på eftermiddagen och pluggade lite jöken med henne. Tilde va på himla dåligt humör, antagligen för att vi va så tråkiga. Sen kom Jonny hem och då va hon inte alls lika tjurig längre. Stefan kom och hämtade mig och vi drack lite kaffe med Hanna och Jonny. Tilde ville tom sitta i hans knä och både stefan och jag fick kramar av tilde när vi skulle gå!! De flesta barn brukar vara jätte rädda för honom annars, så det va roligt att Tilde var så positiv! Sen på kvällen myste vi bara här hemma, jag och Stefan! Sånt uppskattas såå himla mkt! Väldigt glad att jag har honom, fastän vi varit tillsammans merän fem år så känns det bara bättre och bättre för varje dag som går! Nu blir vi ju sambos igen när jag flyttar hem igen, det ska bli kul.

Idag har jag verkligen inte gjort nåt vettigt, får väl försöka ta tag i det i veckan ist. Nu är det snart sovdags, ska ju åka med tåget i morgon sådär himla tidigt som jag alltid gör på måndagmornar....

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja Stefan var verkligen en favorit för Tilde! Hennes dåliga humör har dock hållt i sig, men så är hon dunderförkyld med. Nu laddar vi inför julen gumman=) Kram på dig!

2007-12-17 @ 10:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback