Gekås, pepparkakor och städning.

Oj oj, vad mkt jag har fått gjort idag. Sånna dagar gillar jag! klockan 8.15 imorse kom jag till Gekås för att inse att det inte alls var mkt folk, jätte skönt, på en och en halv timme hann jag handla allt jag skulle och lite till.. Dyrt blev det men jag har inte varit där på flera månader så jag behövde köpa på mig ett litet lager. Och så givetvis julklappar till småtjejerna!!

Direkt efter Gekås åkte jag hem till mamma och bakade pepparkakor med henne. Mysigt, det gick faktiskt fortare än jag trodde att baka dom, redan vid halv två va vi klara. Hanna var oxå i Mjöbäck så hon kom upp och drack lite glögg och provsmakade pepparkakorna.. Kul att träffa henne, det tyckte både mamma och jag!

Här är en del av peppisarna, visst ser dom goda ut?!?!  (mamma och pappa har kanske inte det läckraste kaklet precis, vääääldigt rött)
image149

Pappa var hemma på lunchen oxå, han är lite rolig han. Han blev lite trött och fick för sig att han skulle sova middag, det gjorde han på köksgolvet, med sin matburk som huvudkudde. Här har han inte somnat än, utan kom på att det måste se ganska roligt ut att ligga på golvet så där... Men han somnade sen iallafall! (Som sagt golvet i köket är verkligen väldigt rött, det oxå)

image150

Sedan efter papparkaksbaket så åkte jag hem till Håcksvik och började röja och städa här. Verkligen välbehövligt!  Mitt i städingen tog jag en paus och åkte till Stefans farmor och farfar och fick mat! Sedan hjälptes vi åt med det sista av städningen Stefan och jag, och nu är det sååååå fint här hemma!

Jag har hittat rätt på min sladd  till kameran nu.. Hittade lite bilder som jag tänkt lägga ut här på bloggen!

Här är vi alla tjejerna i Halmstad och hälsar på Anna i Smålandsstenar. Hon hade ett helt gäng med söta gästtofflor, och det är som som jag tar kort på här!!!  Detta var ganska länge sen men jag har visst inte tömt kameran sen dess...
image151

Jag tror bestämt det är någon mer än Stefan som är lite ledsen här hemma när jag är i Halmstad på veckorna....
image152

(Blomman är inte bland oss längre, hon överlevde inte)

Som ni kanske har förstått har det varit väldigt mycket plugg nu ett tag för mig. Det värsta har varit arbetsrätten som nästan har tagit knäcken på mig. Inte för att det är så svårt eller så, utan för att jag tycker det är väldigt intressant och inte riktigt haft energi och tid nog att göra det så bra som jag vill. I går hade jag iallafall redovisning av det. Jag höll själv föreläsning i 45 minuter om arbetslöshetsförsäkringen. Och det kändes riktigt bra faktiskt, och tiden gick jätte fort! Skönt att det är över nu iallafall. Här är väl ett bildbevis på min frustration för några veckor sen.. efter att suttit en hel dag och inte kunnat strukturerar upp mig så jag kunde få något gjort så använde jag mig av golvet...
image153

Nä detta blev ett väldigt långt inlägg så nu får det allt räcka..

I morgon är det plugg som gäller, hela dagen! Och kanske lite IDOL final oxå.. kan inte riktigt bestämma vem jag tycker ska vinna. Gillar nog Amanda mest iallafall!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback