Fika hos Lina

I helgen har det varit väääälidgt mkt fotboll. Jag och Camilla har kollat på fotboll i Gislaved två dagar i rad, i en jätte kall konstgräs hall! Helt ok, men lite småsega matcher och framföra allt KALLT. Kollade i dag på när Stina var där och spelade med sitt Halmia, och igår spelade både Tranemo och Kindaholms damlag... (tranemo har jag spelat med och även kindaholm har jag spelat med (dock inte de tjejer som spelar där nu) och ska väl börja så smått igen..)

Idag har jag varit och fika hos Lina och Mattias och Nemi. Jag passade på att ge Nemi julklappar och försenade födelsedagspresenter (hon fyllde år för mer än en månad sen.. *host* men fick inte sina presenter förrän nu) Tänkte visa lite bilder från dagen.

LIna, Nemi och Mattias öppnar paket; här öppnas den otroligt spännande ankan! Den kunde spela 30 olika låtar, fast det fanns bara tre knappar, fattar inte hur det gick till. Men rolig va den tyckte jag (och nemi och Tilde tror jag)
image154

Här spelar ankan, Tilde som är lite mer brutalt lagd skulle ha med sig Nemis anka hela tiden och tog den från Nemi så fort hon hade den. Här spelar Tilde på ankan och Nemi diggar för fullt!
image155

Och här slikar Nemi på... ett gångjärn.. =)
image156

Hanna och Tilde myser, vansinnigt lockigt hår har hon den där lilla Tildis..,.
image157

Det var det hela. Annars är det mest lugnt. försöker planera våran lilla tripp till Luxemburg över nyår.. Usch, jobbigt att styra upp allt.. Fem som ska bestämma sig och försöka styra upp nåt i hop är inte lätt.. Det blir nog bra när vi väl är på plats, det ska bli skoj, men jag slipper gärna planerandet före.

Har en liten funderingen kring mitt inlägg i början av veckan.. (tisdags) Mina dåliga sidor osv... Jag är inte precis känd som någon bra förlorare (antar att det är en utveckling av mina "oförmåga" att ta motgångar).. Det är ingen fara i lagspel som typ fotboll, utan det är värst när jag själv. När det bara är mitt fel att det går åt skogen. Exempelvis kortspel (jag kan numera hantera även förluster i kort spel men ändå).. Jag fattar inte varför egentligen, kortspel går ofta ut på tur, att rätt kort dyker upp osv.. Det är endast en liten del skicklighet (tror jag iallafall) och ändå blir jag lite sur vid förluster.. vad då, blir jag liksom sur på otur..? Ja antagligen.. Men som sagt, jag jobbar på det oxå och detta har jag verkligen blivit bättre på! (eller vad säger du Hanna, var jag nån vidare förlorare förr?? Hihi, jag gick hem när jag fick stryk i fia med knuff när vi var små.. Men jag kommer alltid att hävda att det berodde på Hannas fusk..)

Nu e det söndag kväll, dags att ta tag i sitt liv. Min näst sista vecka som boende i Halmstad börjar nu.. Suck.. Sorgligt! Fast skönt ändå på nåt sätt...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback