Plugg i solen i Håcksvik

Det funkade fint att plugga i trädgården här i  Håcksvik oxå (dock inte på långa vägar lika bra som i Halmstad, här är ju dagisbarnen nästan alldeles bredvid och det är inte det enklaste att koncentrera sig när dom är i farten.) Jag fick dock rensa bort lite ogräs innan jag kunde sätta mig där ute och plugga (jag sköter ju mina land under all kritik...) Så här såg vår uteplats ut före: (Tistlen är ju alldeles förträfflig, innan de vikte sig så såg man blomman genom vardagsrums fönstret...hrm)

image100

Här är resultatet: (det tog faktiskt inte alls lång tid och det blev iaf lite bättre, rensa landen är ju inte så jätte jobbigt när man väl gjort det, men innan man gjort det så är det såååååå jobbigt)

image101

Fint va?? Brassestolen uppställde med alla pluggattrialjer som behövs: Civilrätt-boken, MP3 spelare, penna/sudd och så klart vatten flaska (men det fick inte va med på bilden)

Lite senare ville jag sola lite på andra sidan oxå och då fick det blir på en filt på gräset. Här är jag iaf (om nån skulle missa det på denna väldiga närbild)

image102

Jaa detta är väl ungefär min dag. Fått pluggat en hel del men annars har det inte varit så värst skoj. Kom på innan att jag inte sagt ett enda ord innan jag pratade med Stefan vid kvart i tre i dag..Socialt värre! Inte ens mamma har ringt mig idag så då blir det så! Jo förresten har jag skaffat mig nya myggbett, flera stycket (varav typ tre den senaste kvarten). Kanske typ tio nya idag. Jag testar att låta myggan sitta kvar och bita (eller sticka kanske den gör) tills den flyger i väg (och då är den så full med blod att den knappt kan lyfta).. För en massa år sedan hörde jag att om man gör det så drar myggan liksom ut sitt gift (det är väl giftet som kliar antar ja) själv och så kliar inte myggbettet.. Jag vet inte riktigt om det funkar (kanske nån annan som hört samma, eller vet om det funkar?) Än så länge har det funkat som så att det har kliat tokmkt en liten stund efter åt men om man låter bli att klia på det då så försvinner det och hittills har dom inte börjat klia igen...Vi får väl se! Nu ska jag ta mig en dusch i alla fall!!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så kul med bilder:):):)Våran laddare låg i Tobbans bil så nu är vi snart på G med! Läs inlägg hos mig, jag hör av mig i helgen. Puss puss!

Postat av: Lina

Vad fint det blev på din uteplats. Jag vet hur jobbigt det kan vara att ha land att rensa. Det har jag typ jämt. Jag har hört samma sak om myggen, men jag tycker inte att det gör någon skillnad. Jag slår ihjäl dom istället, dom förtjänar inte att leva =).
Puss o Kram!!

2007-08-12 @ 12:21:51
URL: http://efraimssonsorbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback