Metartävling

I dag har det varit metartävling här i Håcksvik. Efter att ha intagit lite väl mkt vin på pubaftonen här i går så kändes det rätt segt att ta sig upp vid halv nio och ställa sig å meta, men men  det gjorde jag! Jag har dessutom nästan aldrig metat förr, maskarna är såååå äckliga när man ska sätta dom på kroken, men jag fick allt försöka sätta på dom själv. Jag vägade inte ta i fiskarna jag fick upp, det blir väl nästan gång!! Jag fick då alltså fisk som ni förstår. Hela två stycken abborrar. Jag tror dom vägde 4 g tillsammans, vansinnigt små fiskar. Jag vann ju inte precis tävlingen på den vikten, borde nästan fått tröstpris. (den med högst totala vikt av sina fiskar vann..)

Annars har dagen mest tillbringats i soffan, och kollat på en massa fotboll. Premiär i Premier League, sånt gillar en fotbollstokig tös som jag!

Här är jag mkt stolt över min fångst. Kan betona att detta var den stora av mina två fiskar. (och här hade jag just suttit i en halv timme och trasslat upp trassel på mitt spö efter att jag fastnat i ett träd och försökt ta mig loss, det var då det blev en massa trassel) 

image103

Här har stefan fått upp en fisk oxå, han hade inte heller nån vidare fiskelycka idag. Men han fick iaf åtta fiskar.. Inte så stora hans heller.

image104

Hepp, nu börjar det dra i hop sig till tenta. Så det är mkt plugg som gäller i veckan. När till Halmstad i morgon och hem igen på tors. Jag ska vara barnvakt åt tildis på torsdag nere i Halmstad! Så skojigt,va länge sen jag träffade henne nu (säkert två veckor sen, jäääätte länge ;))

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej gumman! Vilka fina fiskar! =) Såg Stefan i tidningen idag också! Ja, Tilde gillar cyklingen jättemycket! Men det är ganska så svårt, jag är rädd att ramla hela tiden. Ringer i morgon, så vi får prata om allt, torsdag och tentor och katter och hus och dyl:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback