God gärning

Dagens goda gärning idag var att jag fick hjälpa en förvirrade taxichaufför-kvinna att hitta till ett ställe här. Hon stannade mig när jag var ute och gick, och frågade om jag hittade dit hon skulle, det gjorde jag på ett ungefär så jag fick åka med henne i taxin och hämta tanten hon skulle hämta och sen körde taxin tillbaka mig. =) Snällt av mig tyckte jag!

Annars har dagen varit lugn och skön, varit hos Hanna och fikat; kaffe och muminkex =), varit i Mjöbäck och skrivit ut lite och varit i Svenljunga och handlat och lånat fyra nya böcker (kurslitteratur, jätte spännande, eller inte..)

Skönt att vara "ledig" och ändå liksom hitta på lite små grejer. Carpe Diem; fånga dagen! Tjaa vet inte om jag har gjort det, vet inte riktigt vad det innebär att fånga dagen egentligen... Märkligt, har börjat fundera på massa sånna lite mer filosofiska saker när jag suttit och pluggat juridik, det minst filosofiska ämne jag läst på högskolan typ...

En bra dag, kort och gott!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback