Dramatik på Espresso house

Idag har vi varit på espresso house och fikat lite. (en ganska vanlig företeelse här i staden). Vi satt på uteserveringen precis vid fönster och helt plöstligt ser vi att det kommit in en liten pippi innan för fönster. Dom som sitter där inne försöker med alla medel få ut den stakars pippi, men han är alldeles jäte stressad. Tillslut så lyckas en tjej få ut honom (sicken modig tjej, jag hade aldrig lyckats få ut honom, jag och pappa hade en liknande incident hemma i Mjöbäck en gång, men det är en annan historia) och så låg han alldeles utmattad på marken. Då kommer den en man som inte ser honom och kliver rätt på fågeln :( Detta mådde inte precis fågeln bättre av, så tjejen som fått ut honom fick försöka ta och flytta på honom, han lades vid fontänen. Undrar om han överlever stackars pippin. Men det va dramatiskt det här måste jag säga. Inget man förväntar sig när man ska ta en fika!

Nu ska jag plugga igen, har fuskat ALLDELES för mkt både i går och idag. Fy skäms på mig.

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha helt sjukt ju! Stackars lilla pippi:) I morn smäller det! Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback