Barnvakt

Idag har jag varit barn vakt åt Tilde. Hanna hade tenta så jag passade lilla tjejen under tiden! Att prova livet som mamma för ett par timmar var lite svettigt (vet inte om det var för att jag hade fel kläder på mig eller om det faktiskt är så varmt att passa bebis).. Vi åt gröt, jag och Tilde, eller egentligen bara Tilde men vi hade gröt över allt både två när vi var klara, men det är sånt som händer =) Sedan har jag även bytt mitt livs första blöja. Det gick rätt så bra, även om det va en bajsig blöja. (har ju övat lite på att torka bajs efter katten så det gick fint, det är faktiskt värre än Tilde-bajset idag). Här kommer lite bilder.

Tilde tyckte att ljusen var väldigt roliga att ta bort.. Jag försökte Ajja lite grann men det gick väl sådär .


Min tröja var en höjdare, det var snören på som lät lite roligt när man rörde på tröjan och så gick det ju att få den nästan på sig oxå!


Vi fick expert hjälp av Caoo en liten stund!


När Hanna kom tillbaka från tentan så gick vi ner på stan åt lunch på en kina restaurang. Tilde åt sin flygande jakob som lunch och som efterätt fick hon äta lite melon och lite smörgås själv, det var en höjdare, att få äta själv. Däremot var melon lite söligt, så Tilde var helt blöt efter två små bitar! På den andra bilden så lekt Tilde att hon prata i telefon, det är visst hennes nya grej.
    

Tilde tyckte att det var tråkigt att sitta  vagnen när vi skulle gå hem i gen, så efter ett tag fick hon gå själv, och det var riktigt roligt det. Hon gick, sprang, tjöt, pratade, skrattade och ramlade, gärna allt på en gång! När vi kom hem så fick hon springa lite i gräset, och hon hittade en boll. Sedan fick hon springa runt lite utan blöja, det va kalas-kul det med.
    

Jaa det var väl denna dagen i stort! Jag fixade lite i lägenheten sen när dom åkt, för det har varit visning på huset i Halmstad idag så det behövde se ok ut i lägenheten. Sedan åkte jag oxå hem, och där e jag nu! Stefan är ute och jagar, första dagen på bockjakten idag. (han gick upp och jaga halv fyra i morse... och sedan har han jobbat och nu jagas det igen.. Suck tur jag inte har det som intresse, inte kul att gå upp så där tidigt)

Ska visa en bild på vårt tjusiga päronträd i Halmstad. MASSVIS med päron.

image112

Samma träd, med blommor! Denna bild togs i Maj eller nåt sånt. Kanske inte så konstigt att det blir massa päron när det blommar så här mkt...
image113

Oj oj vilket långt inlägg, nu ska jag sova lite i soffan (och kolla på fotboll på TV samtidigt!)

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh så fina bilder!! Fin layout med:) Jag hade förövrigt dramatik på hemvägen; avgassystemet pajade på motorvägen och bilen lät som en trasig traktor och gick i typ...60. Så det vara raka vägen till Petterssons och hela avgassystemet behöver bytas:( Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback