Hemma igen

Nu har det bestämt varit på tok för dåligt på blogg fronten här. Skärpning!

Iaf så har vi varit på semester i Åre en vecka, nästa en vecka. Vi skulle åka på lördagen och precis innan vi skulle åka blev jag magsjuk.. Liksom,  jag har ju aldrig haft magsjuka innan typ och så får jag det just nu! Vi beslötatt vi inte kunde åka med upp då, och med facit i hand hadedet nog varit väldigt jobbigt att vara magsjuk i en bil i tolv timmar, samtidigt som jag smittat alla andra. Sedan fanns det ju en risk att Stefan skulle bli sjuk oxå, så han stannade med hemma med mig. Men på måndagen tog vi tåg upp till Åre, åkte från halmstad 16.56 på måndagen och kom fram till åre kl 08.41 på tisdagen. Många timmar i tåg, men det gick ganska bra. Jag var fortfarande väldigt matt sen magsjukan och kunde knappt äta så jag sov rätt mkt på tåget. Vi åkte runt halva Sverige me, Halmstad-Gölteborg-Herrljunga-Falköping-Skövde-Stockholm-Gävle-Sundsvall-Östersund... Ja inte närmsta vägen direkt men fram kom vi.

Stefan på Tåget; Givetvis körde vi vår traditionella Yatzy och skitgubbe turnering som vi brukar göra när vi är på semester!

image57

Framme i Åre kom Per och hämtade oss, (Per=Stefans jobbarkompis.. den enda vi visste vem det var där uppe). Han tog hand om oss och hjälpte oss hyra skidor och grejer i Storlien. Vi bodde i Ånn mittemellan Åre och Storlien så vi hyrde skidor och sånt i storlien. Det är billigare att både hyra skidor och köpa liftkort där.. Och bättre skidåkning tyckte vi, för vi var i Åre en dag och åkte.. Där var det uppåkt jätte tidigt och massa kö och grejer till liftarna.. I Åre var INTE min skidåkning på topp om man säger så! Så vi höll oss till storlien resten, och det passade mig perfekt för där kunde man åka som man själv vill och inte behöva ta hänsyn till så många andra.

Här är jag första dagen någon stans i backen. Det var sååå himla varmt att man inte behövde att något under termobyxorna och jag hade bara underställs tröja å fleecetröja när jag åkte.. Gött och härligt me så fint väder. Det var fint nästan alla dagarna. Fredagen var lite sämre, snöade och blåste en del och fredagen var fin men lite kall! Men vädret går aboslut inte å klaga på!

image58

På onsdagen så hyrde vi skotrar och drog ut på en sjö och körde där.. Stefan tyckte det var sjukt kul, jag tror inte riktigt det var min grej.. Lite meningslöst att bara åka om kring på en sjö, men nu har jag iaf testat.

Stefan på sjön.
image59

En kväll var vi och badade i nåt avancerat badhus. Massa olika bastuar och sånt. Kalla, varma, ångbastu.. Ja allt möjligt! Det var rätt skönt, men fasen va dyrt det va, Inträde 200 kr.  Samma dag hade jag, Stefan, Per och Olof (Pers kusin) varit i Åre och åkt skidor och sedan skulle vi äta nåt och tog typ första bästa restaurang. Där satt vi i våra svettiga skidkläder i en jätte fin restaurang där alla andra typ drack vin till maten och maten kostade skjortan, 99 kr för billigaste pizzan.. Usch! Här är vi iaf, malplacerade på den fina restaurangen. (bilden e inte så bra... men men)
image60 

Fredag-Lördag åkte vi skidor i Storlien. Och kollade på en big jump uppvisning på lördagen. Sen åkte vi hem. Halv fem åkte vi på lördagen, fem personer i en saab 900 med packning till fem personer. Det var fullt, mkt fullt. Takboxen var oxå full.. Lite efter fem i går morse var vi hemma!

Här har Stefan försökt tillverka en stol av sina skidor när vi sitter mitt i backen och ska kolla på uppvisningen.
image61 
Här fikar Per och Olof mitt i backen!
image62

Ah nu får det nog räcka med rapportering för denna gången. Svårt att få ner det i någorlunda kronologisk ordning!

Ska lägga in lite bilder på Tilde me, var ju å hälsade på henne på fredagen innan vi åkte! Nu är det dags att ta sig tillbaka till vardagen. Hur ska det gå till? Känner mig ner förvirrad än nånsin..?!
Puss haj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va fint ni verkar ha haft det! Malplacering på dyr restaurang o dylikt är alltid dom roligaste minnena i framtiden=)Även om du känner dig förvirrad nu, så tror jag en semester utan något plugg var precis vad du behövde! Här hemma är det bara bankrån du har missat men dom är fast nu alla fyra, så det är uppklarat och klart. Lägg jättegärna ut kort på Tidisen, du fick så fina kort! Puss!

2007-04-02 @ 09:10:48
Postat av: Angélica

Hejsan!!! Läst de översta av dina blogga å så kom jag hit! Vilka minnen å se dej i backen igen =).. Riktigt kul bara de, å i övrigt så verkar de som om ni hade de bra på er resa med! Å gud så skönt å slippa plugga under tiden!! Hoppas allt är bra med dej! Glad påsk! Kramar

2007-04-07 @ 11:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback