Jag e hemma å boken e kvar i Halmstad

Ja.. Kan väl inte påstå att min dag igår va sådär värst lyckad.. Eller ja egentligen var inget fel förrän jag satt på tåget lite efter fyra och märkte att min bok, "Samhälle, risk och miljö", som jag skulle läsa i inte var med på tåget.. Min plan var att ha läst fyra kaptiel i den tills på måndag.. Nu har jag styrt up detta iaf, jag har varit och lånat boken på bibblan i Tranemo... Känns på något sätt VÄLDIGT onödigt att ha köpt den där förbaskad boken bara, nu när jag ändå har lånat den... Jaja, hur som hellst kan jag nog få läst dom där kapitlena nu tills på måndag.

När jag ändå var på utflykt till Tranemo passade jag på att handla lite mat. Köpte te, i sånna där trekanter dom gör reklam för på tvn. Det var nån Peach smak och oj vad doften av dessa små söta tepåsar fick mig att tänka på pepino peach (kan undra om drycken stavas så!?! kanske pepiño, nä jag vet inte). Har nog inte druckit det på en sådär sex år (inget jag längtar efter heller.. inte så gott tycker jag) men det fick mig att tänka på alla somrar i Varberg på min ungdoms gröna dagar (låter som om jag vore 100 år ju)... Det var tiden det :P (och frågan är om jag ens en gång druckit pepino peach i varberg, konstig doftassociation jag fick)

I morgon är det älgfest, spexigt värre! Nä nu ska det läsas lite till i boken..

Puss haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback