Home sweet home

Hopp, då är man hemma i Håcksvik igen! Skönt. E trött å fryser och har lite ont i halsen bara, INTE bra. Tänker inte bli sjuk så jag missar premiären på nästa bodypump period på måndag, längtar! Helt plötsligt längtar jag efter att träna pump å i måndags trodde jag knappt jag skulle ta mig dit för jag hade ingen lust. (skrev om det här med..)
På lördag är det julbord med Stefans jobb, kul å äta julmat, premiär på det! Julfint här i lägenheten med, adventsljusstakarna lyser, Stefan va tveksam till att man kunde tända dom innan söndag men det kan man absolut tycker jag. Så nu när jag är hemma bestämmer jag att dom ska lysa hellst dygnet runt för det e sååå mysigt. (jag menar det är ju mörkt typ kl tolv på dagarna så då kan man lika gärna ha dom tända hela dagen :P)

Jag har nu läst ut Tina Nordlunds bok, Genom helvetet (stina: jag e klar nu, snabbt va??). Handlar om hennes resa från elitidrottare till sjuk i anorexi till idag ganska frisk. Tänkvärd bok, hemsk. När jag läste den kom jag att fundera på vad som berörde mig mest. När hon skrev om stöd från sina vänner och familj och sådär började jag nästan gråta (va tvungen att lägga i från mig boken lite på tåget så jag inte skulle ha tårar i ögonen när konduktören kom å villa ha betalt) alltså berörde detta mig mest, medan jag inte alls blev lika berörd av alla hennes hemska tankar om mat och träning (mat e ju iofs det viktigaste för mig oxå). Funderade på om detta betydde något om mig som person.... Vänner och familj kanske slår an något som är viktigare för mig, medan maniska tankar om mat o dyl e något som e fjärran i från mig....

Jag funderade även på en annan sak ang mat innan idag. När jag äter med andra typ thai-mat så blir jag ALDRIG mätt på en portion, medans alla andra blir det (säger dom, jag tror inte på dom) och om jag då vill ta mer känner jag mig som värsta svullot som äter alldeles för mkt så då tar jag bara lite mer... och är inte mätt när jag går därifrån (vilket känns väldigt onödigt när det kostar massa pengar).. tänker jag fel?! En annan tanke är att jag är hungrig varje kväll när jag går och lägger mig,vad ska jag göra åt det (äta kanske :P)? Jag är konstant hungrig och lever i en värld och bland folk som praktiskt taget aldrig är hungriga och är dom det så ska det vara väldigt nyttig mat för att man ska äta.... Orkar inte med. Men idag har jag iaf ätit fläsk och makaroner, var hundra år sen sist typ. hemma hos mor & far åt jag det minst en gång i veckan typ.... Tur inte kompisarna i halmstad var med när jag åt något så onyttigt som fläsk.. Då hade dom väl inte kunnat umgås med mig mer...

Äsch, jag kanske skulle gå å äta nåt.. :P en bulle eller två!

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du och jag har alltid ätit mycket och vi ska inte skämmas för det! Visst, jag kan ta både två och tre gånger på thairestaurangen - skulle ALDRIG bara ta en gång- men jag tror att dom som tar en gång kan klämma en godispåse i sin ensamhet efteråt. Annars kan dom aldrig bli mätta och dom skulle varit spinkisar:p Puss gumman, saknar dig!

Postat av: Maja

Mia fia!! Jag tar minsann både två och tre ggr när jag äter tahi! det e ju så vansinnigt gott ju! =)men blir lika hungrig efter en timme för det! =)

2006-11-30 @ 22:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback