Gos me bebbar

129941-11        129941-10

Här e bebbarna som jag gosat me idag! Tilde å Nemi, sötnosar. Myspys å kul att träffa dom.

Jag har iaf åkte buss å tåg till Älvsered idag. Kändes som om jag åkte i tolv timmar men det var bara en och en halv :P När jag åkte buss så åkte jag samtidigt som alla högstadie och gymnasiebarn... Mindes nästan tillbaka till den tiden för mig själv. Jag kom dock på varför jag inte gillar bussresor längre. Det begränsar min frihet, jag blir ju fången.Innan jag fyllde 18 var mitt mål med livet att få körkort, vilket jag lyckades med en månad och tolv dagar efter 18 års dagen. Har knappt inte åkt buss sen dess..  eller en del iofs  till skolan i Skene men sen dess.. Nja jag kan nästan räkna gångerna på fingrarna. Men iaf, körkort=frihet för mig (det krävs visserligen en bil oxå men det är ett senare problem) och när jag sitter i en buss har jag ingen frihet längre, kan inte ta mig nån stans, utan att nån annan bestämmer det. Hum.. dessa tankar var mkt mer organiserad på bussen, nu blev det mest flumm...  Summa summarum, jag gillar att köra bil å jag gillar att ha körkort!!!

Fick tillbaka organisationstentan oxå, eller fick veta reslutatet, fick 23 av 24 poäng, stolt som en tupp!! VG. Det var jätte kul verkligen, trodde aldrig det, men det är sånt där som verkligen får en att fortsätta engagera sig i skolan och försöka lära sig nåt, det känns verkligen som att jag lär mig massor genom att gå på högskolan, kanske inte lär mig fakta just utan mer om mig själv, hur samhället och människor fungerar, varför saker finns och fungerar som dom gör. Insikt kallas det!!

Jag är gräsänka idag, Stefan är ute med sina jobbar kompisar i Ätran av alla ställen på hela jordklotet, dom skule basta eller vad det var.. Jag ska åka å hämta honom sen.. Hittar för guds skull knappt till ätran. Äh det ger sig, men jag är sååååå trött, ser knappt vad jag skriver ju.. kommer somna  nu i pausen tror jag, hey baberiba e ju ingen höjdare direkt enligt mig.

Kissekatten i Halmstad operarade sig idag å när hon kom hem va hon alldeles snurrig, ramlade omkull stackarn. Hoppas hon slutar kissa inne nu. Lina hade förresten en ny katt med, Ulla. Hon var väl en stor kattunge nu. Ulla å Bertil heter hennes katter, roliga namn måste jag säga!!

Visst ja, håll på att glömma min idolrapport.... Markus, given, Erik oxå enligt mig, men Johans andra låt va faktiskt tro det eller ej bra (riktigt bra tom)! Ska rösta på Erik å Markus nu.
Jag e hungrig i gen med, SKRÄLL!! Dyr i drift e vad jag e! Det finns inget  skoj att äta heller.... får väl gå på upptäcksfärd i köket snart!!

puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback