Framtiden

Sitter och funderar på framtiden.. Kollar på ams.se vad det finns flr jobb hem-omkring. Mkt imponerande att det finns 12 jobb i hela kommunen. Varav typ hälften är vård/lärare jobb. Går jag rätt utb?? Grannkommunen har 13 jobb inom samma områden ungefär och en annan grannkommun har visserligen typ 50 jobb, men alla typ är inom industri (hörde jag att jag skulle gå i tre år på högskolan för att jobba inom industrin..? nja...) Kollade även efter jobb inom det "yrke" jag skulle kunna få (typ personalchef) där fanns det ett jobb inom sex mils radie som verkade ok. Personal och löneadministratör eller vad det var på MQ i Borås, men där skulle man ha sju till tio (!!!!!) års erfaranhet av liknade arbetsuppgifter. Sju til tio år liksom, e det rimligt?! Jag blir så trött!

Sen om man tänker sig köpa hus hemomkring så finns det knappt inte ett enda hus till salu. (kollar givetvis på hemnet.se :P) Gör det det så är det en gård som dom kallar hästgård bara för att det är med två hektar mark och så kan dom sälja det för en och en halv miljon till galna danskar. En och en halv miljon för ett hus i håcksvik, nja jävligt tveksamt!

Jag det var väl ungefär där jag hamnade i mina funderingar. Inte klokare, snarare än mer förvirrad. Eller ja.. man vet nog aldrig vart det bär av ändå! Är det värt att plugga på högskolan? Jag kommer aldrig att ångra att jag gjorde det, lär mig sååååå mkt på det, inte minst om mig själv och att tänka! Men e det värt allt slit och släng fram å tebax?! Kan man nog inte veta förrän efteråt. Tänk om jag hade jobbat kvar i Borås, vad annorlunda allt hade varit. Det liv jag levde då saknar jag ofta (konstigt nog var lönen va kass och åka tolv mil om dagen var väl inte å föredra och jobba typ jul, nyår, påsk osv) Jag gillade det, Stefan hatade det. Han e tom mer nöjd nu när jag inte e hemma så mkt! Ännu bättre när jag inte lägger nån tid på å spela fotboll. Han både jagar och spelar fotboll, hörde att det var rättvist så.. Ja jag tränar ju på sats iaf! kanske ska börja knyppla eller virka eller nåt!!  Mmmm, så kan det va!

Hepp hepp, Tina Nordlunds bok gäller nu! Plugget skiter jag i, Duoglas å Luhmann kan gå å lägga sig så läge! (jag ju umgås med dom i morgon igen...)
Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja, tänk om man visste vad man skulle med utbildningen till... suck.. jaja vi löser det nog! puss puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback