Fars dag!

Idag är det fars dag, så då blir det till att åka hem till far å äta mat.. Jag ska baka kakor till honom nu tänkte jag, han får det istället för farsdags present. Lite fattigt kanske (men jag är ju fattig..) men jag tror han uppskattar det lika mkt som nån present. Har inte varit hemma i Mjöbäck på hur länge som hellst, säkert över en månad eller nåt. Mamma har köpt ljuslyktor som man kan hänga i fönstret så jag ska hjälpa henne välja vilken hon ska ha!
Igår var det full rulle hela dagen. Stefan gick upp kl 7 för att han skulle jaga men tjugo i åtta ringde hans pappa och tyckte att dom skulle stanna hemma för det regnade så.. så då kom han tillbaka och lade sig hos mig i sängen! Sen kom vi iaf på att vi skulle åka och köpa jaktkängor till honom så det gjorde vi och vi tog även en sväng förbi lager 157 (vilket alla andra hade gjort oxå, sjuk mkt folk). Köpte iaf en väska (fastnade med min gamla i cyklen i måndags.. så den är alldeles oljig nu..  ) och två toppar från koola anna. Sen på kvällen va det kalas för stefans mamma, kul att träffa alla, det var länge sen! Av ngn konstig anledning så kom vi in på en diskussion kring miljö, miljöförstöring osv..  Märkligt hur jag i alla sammanhang hamnar i den diskussionen nu för tiden... sedan jag började läsa kursen arbete, teknik och miljö i måndags har jag pratat miljö med alla typ... det är väl visserligen ett ämne som "ligger i tiden".. Och jag lär säkerligen återkomma i ämnet här.

nä, nu blir det muffins å saffranskaka-bak här.. tänkte försöka hinna plugga lite oxå.. tveksamt om det hinns med...

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej gumman, var det mysigt idag? Jag ska till Tommared nu, men när passar det att jag hämtar dig i morgon? Du får bestämma helt, jag tycker bara det är skoj med sällskap:p Puss så länge, jag går in ikväll och kollar svar:D

2006-11-12 @ 17:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback