Djupa funderingar på en promenad

När jag var ute på promenad idag gick jag förbi ett hus där det stog en fin vas i fönstret, min första tanke var:
- en sånn skulle jag vilja ha!
Sedan kom jag å tänka på varför materiella ting skapar lycka och tillfredställelse hos oss. Givetvis fann jag inget svar på detta under min promenad, detta faktum skulle nog kunna diskuteras länge och väl.  Jag kom iaf fram till att jag behöver faktiskt ingen ny vas, jag har så det räcker och blir över hemma.
Sedan kom jag att fundera på vad jag hade på mig för kläder och kom fram till att det nyaste jag hade på mig var min mössa (som jag köpte och visade bild på här i blogg för ett tag sen). Resten var saker som var MINST ett år gamla, mer tror jag nästan allt var..  Ok, nu gick ju inte jag direkt finklädd på promenad, men ändå. Slutsatsen av detta var nog att jag inte köper myskläder speciellt ofta (inte andra kläder heller för den delen).

Sedan kom jag fram till vilken årstid jag tycker bäst om, eller egentligen ingen årstid utan det jag gillar är SOL. Vilken årstiden det än är, så blir dagen helt underbar och vacker om bara solen skiner, som den gjorde idag!! Så härligt väder, så jag gick som sagt på promenad runt Nissan, har inte gjorde det på hur länge som hellst, vart har mina morgon promenader blivit av egentligen??? Någon som vet, de efterlyses nämligen!

Annars har jag idag läst litteraturen till seminariet i morgon, 4 sociologers perspektiv på miljö och samhälle (typ). Spännade.. inte så kanske. Nu ska jag laga köttfärssås och sen blir det bonde söker fru!!! å lite mer plugg kanske...
Pussar

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tänk va givande lite frisk luft kan vara! Puss gumman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback