Oj oj

Vad längesen jag skrev nu.. har säkerligen hänt massor, speciellt nu innan jul då man har häcken full. Kanske inte riktigt, men man e inte riktigt ledig iaf.  Ialla fall så strulade bloggen här en massa förra veckan, jag blev såååå sur för att jag inte kunde skriva som jag ville, och sedan som pricken över i så backade jag lite väl långt när jag skrivit ett jäääääätte långt inlägg sist, så då va jag lite arg över det ett tag och ville inte riktigt blogga igen just då!!

vad har hänt sen sist tro..? Ja, kan ju ta helgen iaf, det kommer jag ihåg iaf.
I fredags va stefan ledig och vi var i borås och julhandlade, svårt det där med julklappar, men iaf så köpte jag en digital kamera från pappa till mamma i julklapp så nu ska jag väl försöka lära dom den i mellan dagarna eller så. (tillråga på allt råkade jag beställa bredband åt dom i lördags oxå.. oops..  Bra men mer jobb för mig). Jag och stefan visste inte vad vi skulle köpa till varandra så det blev så att vi köpte paketen till varandra när den andre var med och vi fick dom med en gång, stefan tykte det var väldigt onödigt att slå in en paket som den andra visste vad det var och det höll jag med om så vi fick dom i fredags av varandra. Stefan fick en rakapparat (men han fick betala lite själv för den lyxvarianten som han ville ha har INTE jag råd med) och jag fick ett trådlöst närverkspaket av honom. Så nu e det installerat så det funkar hemma och här i Halmstad, fick precis ordning på det här. trodde faktiskt inte att jag skulle lyckas med det men det gjorde jag. Routrar har ju aldrig riktigt varit min grej men nu funkade det visst. Blir så stolt över mig själv när jag klarar en sånn grej :D

I lördags var jag i Mjöbäck och bakade knäckebröd med mamma. Jag kavalade alla 49 kakorna själv... Inte konstigt att jag fick ont i tummarna :P Det var mysigt iaf, och i går så städade jag hela lägenheten och dammsög soffan (faaan vad hopplöst tråkigt och jobbigt det är att dammsugan soffan, kanske därför det inte blir av så ofta? :P) och sedan så satte jag upp alla mina tomtar, jösses vad många jag har! Tror jag har 35 tomtar i köket bara :P Hade en massa fula tomtar jag vunnit på tomtepromenaden typ men dom ska nog skänkas till loppis.

Ja det var det som hänt i helgen, nu idag så åkte jag ner till Halmstad med tåget från Kinnared i morse, och har varit i skolan till kl 13. Sen har jag fixat med mitt trådlösa nätverk samtidigt som jag har ätit makaroner å köttbullar. I kväll ska det va julbord här, tror jag. Känner mig tom sämre informerad än vanligt men det blir nog nåt, mys med julmat o så iaf. Ahhh snart jul ju! Får se om jag hinner/orkar med ett träningspass innan. Borde nästan försöka för över julen lär jag inte träna mkt.. Vore ju tragiskt om man fördärvar allt man försöker bygga upp med jul mat nu.. Det är ju snart dags för beach 2007 ju.. Får väl bli raska promenader eller nåt när jag e hemma. Jag lär ju inte frysa, det skulle va 10 + på julafton så mamma. Och förresten var är snön som skulle falla idag?? Inte i Halmstad iaf, men det är minus grader (alltid ett steg i rätt riktning, även om det bara är typ en halv minus) och väldigt dimmigt, om man anstränger sig så kan man nästan hitta lite julstämning i detta vädret oxå!

Nu blir det lite fix här tror jag, inför julbordet.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback