Kirsthi blev mobbad

Läste att Kirsthi blev mobbad som liten...  Många kända personer som blivit det (och antaligen ännu fler inte kända). Sedan läste jag även en kommentar eller om det var ett blogginlägg nån stans att nån tyckte det var konstigt att hon var med i idol-juryn och mobbade folk.. (typ så stog det väl... läste inte väldigt noga) Detta fick mig att fundera på vad som egentligen räknas till mobbing.. Jag vet faktiskt inte definitionen av det.. Men om jag tänker lite själv så ser jag det som mkt upprepad retning, elakheter.. Något som händer en gång är inte mobbing. Även om det är elakt och personen som utsätts blir ledsen så kallar inte jag det mobbing, mobbing tänker jag mig något som drabbar en person varje dag, varje rast osv. Folk kan vara dumma och elaka och såra, utan mobba. Detta tror jag är min def. av mobbing. Inte en aning om vad andra tycker.. Eller hur den riktiga defen ser ut, men  men. Ett litet sidospår bara.

Idag har jag varit i skolan, sedan har jag å Stina och H-M käkat på blue thai, mkt gott å trevligt! Satt där jätte länge, som vanligt. Brukar ta ett par timmar när vi är där och äter. Sedan gick jag å fixade dom sista julklapparna samt mina attrialjer till julafton (dvs röda strumpbyxor och ett rött diadem). Måste säga att just julklappar gör julen jobbig i år, har varken lust att köpa julklappar, eller råd, eller inspiration... Men nu e det nog klart tror jag. Det får vara klart iaf, nu skiter jag i vilket! och nu e jag hemma och är jätte trött. Fryser å vill bara sova..Suck. Tänker ta det extremt lugnt och lägga mig rätt tidigt. Och i morgon åker jag HEM! Mys, sååå skönt. Borde verkligen börja plugga, men har inte lust... Undra om den där tentan efter jul blir svår..Borde ju verkligen åtminstone renskriva anteckningar nu.. Kanske blir gjort i kväll, om jag inte ska kolla på Bones på trean. :P (det ska jag antagligen inte, vi gjorde det här när sandra o co läste anatomi, hemskt minne)

Just det ja, får kanske berätta lite om julbordet igår. Det var jätte mysigt faktiskt, inte så sjukt många människor som förra året.. Vi va 14, ganska lagom tycker jag. Vi hade potatisgratäng, ägg, skinka, köttbullar, prinskorvar, rödbetssallad, lax i olika former, sill, bröd å ost, grönsaker å risalamalta (kan undra hur det stavas, ser så sjukt fel ut så, man kan ju knappt läsa ut vad det var för nåt ju). Och sen hade vi julklapps utdelning. Alla hade tagit med en klapp för 50 kr och sen hade vi tävling om paken. Två och två tävlade vi i typ sten, sax å påse, arga-leken  å lite så.. Så alla fick var sitt paket iaf, och jag fick en CD-skiva med svenska snapsvisor, 70 stycken med text och 30 karaoke versioner, så jag gissar att det (hemska tanke) blir jag som får ta ton på midsommar i fortsättningen! Lära mig massa nya vore skoj! Bra paket, tack Slem!

Nu ska jag ringa mor tror jag!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback