Idol

Ja, jag får väl göra en liten resumé nu när Idol är slut. (frågan är vad jag ska göra på fredags kvällar nu?? Let´s dance börjar ju inte än... tror jag?!?)
Markus gick och vann hela grejen, inte särskilt oväntat, men jag höll på Erik ändå. Alltså vinnar-låten, va den verkligen bra?? Tyckte inte alls den var särskilt bra, behöver nog höra den fler gånger först. Och att Markus ska släppa en power-ballad som första singel känns på nåt sätt,,, oväntat. Och fel. Hellre Erik. Snygg-Erik. Sen erkänner ju tom jag att Markus är en större stjärna, han äger scenen och utanför (till skillnad från Agnes förra året som inte borde öppnat munnen får hon hade inget att säga, typ). Men nu e det över iaf, nu blickar vi framåt... Nästa år  :P Längtar redan, perfekt fredags underhållning.

Idag ska jag åka till Mjöbäck en sväng, plugga kanske (men jag har ingen lust.. vet inte ens riktigt vad jag skulle plugga på, men det känns som att jag behöver göra nåt) och sen Julbord. Mys att äta jul mat, och jag ska ha min nya fina tröjklänning på mig! Tror jag skulle vilja ha ett rött läppstift till klänningen men det har jag inte så jag får klara mig ändå. (läppstift är ju inte riktigt min grej, äger nog faktiskt inte ett enda ett, kanske skulle investera i ett nån gång!?!)
I morgon ska jag åka ner till Halmstad ganska tidigt och gå på julskyltning där med Stina!! Lite surt att behöva åka ner redan vid elva som det verkar som att jag måste nu, men men!

Sedan är hela köket belamrat med disk, vill inte orkar inte ta tag i det!!!! Blir nog att jag gör det lite senare.. eller inte alls :P

Tänkt vad kul det hade varit att skriva krönikor i nån tdning, det hade jag tyckte vart skoj. Kom å tänka på det när jag läste nån krönika igår. Jag tror iofs inte att folk hade fattat vad jag menade, ville ha sagt, för jag har en tendens att bara flumma iväg och snurra runt i mina tankar.. men om jag verkligen gick in för att skriva så att folk hängde med i mina tankegångar kanske det haft funkat! Får väl se om jag testar det nån gång!

Ytterligar ett problem är julklappar, vet ju inte vad jag ska köpa till nån.... Kanske pappa iofs (hemlagad snaps tror jag det blir). Ska jag skicka julkort i år??? Inte en aning, dags att fundera på det snart kanske och köpa julkort med! Kanske kan göra det i veckan nån gång nu! Vi har bestämt att vi ska på glitter å glamour fest i Stockholm på nyår, nice! hoppas jag! Och i mellandagarna ska vi åka skidor i hestra nån gång hade vi tänkt . Har inte åkt skidor på tio år så det är nog dags, nu eller aldrig igen liksom. Förresten kunde det vara en fördel om det var snö kanske.... Vi får väl se, än så länge lyser vintervädret med sin frånvaro, regn, regn, regn, regn, regn.. Våran termometer står på - 4 grader, både ute och inne, har en bestämt känsla av att det inte stämmer!

Nä, nu e det dags för tandborstning tror jag!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback