Gubben me hundarna

Jag har en fundering, för här bredvid ligger det en grösplan där det spelas typ korpfotboll, skolan har idrott ute där när vädret tillåter och så rastas det hundar där. Har funderat på hur mysigt det egentligen är att hundar rastas där barn ska ha idrott men det är en annan femma. Iaf så är det en gubbe som är där men sina tre rottwailer (tror det är sånna hundar, kan inte stava till dom och vet inte hur dom ser ut, men hundarna som brukar rastas där är svarta och stora). Gubben bor i lägenheter som jag cyklar förbi när jag ska till skolan och varje morgon och säkert eftermiddag/kvällar tar han sin röda volvo 245 (om det nu är den modellen, det är en kombi som är gammal iaf) stoppar in hundarna i bilen, har på sig sin gröna jacka och åker hit för att rasta dom.... dom får springa löst på planen här... En gång så satt han och fikade på ett konditori på vägen mellan här och hans lägenhet och hundarna var i bilen.... Låter detta beteende bra, varför har man tre stora hundar i en lägenhet (jag undrar ju visserligen varför man har hundar över huvudtaget men det är oxå en annan femma) och varför sätter man dom i bilen när man ska rasta dom....??? Ja det finns säkert mkt här som jag inte fattar men va fan...... han kan väl åtminstone gå med dom till "rastplatsen" om han nu måste rasta dom på en fotbolls plan...

ja det var bara denna lilla tanke jag hade just nu.... Har bestämt att jag ska åka hem med hanna nu strax och äta mat i Mjöbäck i kväll, sen försöker jag å stefan att åka hit i morgon, det är visst fest här i lägenheten, tenta fest, ja, jag har ju faktiskt lämnat in min tenta i dag!!!!

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback