Det lider mot jul...

Sitter här och funderar på julen, den närmar ju sig med stormsteg som det verkar i år igen. Jag känner mig ganska klar, det är skönt (dock så att jag borde försöka plugga ist...) men jag har kommit underfund med att julen faktiskt är lite överskattad, speciellt hysterin med julklappar.. Dyrt.. Och stressigt. Men det är väl som det alltid är sagt, julen är till för barnen. Har aldrig riktigt förstått det lika tydligt som i år. Men jul blir det ju varesig man vill eller inte, sen är det ju hur mkt man anstränger sig som är jobbigt osv.

Jag håller på att baka jitterbuggare i dag. Farmor brukar alltid baka dom å så hittade jag ett recept i min mat tidning för ett par veckor sen och tänkte att jag måste prova. Så nu står degen i kylen, de skulle den göra i en timme typ.. Ska försöka komma ut å gå i dag oxå, behöver röra mig, men innan jag får tummen ur lär det ju vara antingen mörkt eller regn eller nåt annat som gör att jag stannar hemma.. :P

Virade in mina luleklappar igår, så fina så! Nu ligger dom i en lite hög här på golvet, nästan mitt i vägen. Tanken är väl att dom ska hamna under granen sen när den kommer in, den står i förrådet än så länge.

Nä nu får jag nog kolla till lilla degen i kylen!

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback