Dagisbarnen

Dagisbarnen här på andra sidan väggen verkar ha ngr avancerade jul-lekar för sig för det skallrar i min vägg och hylla där med glaslyktor, låter som den ska ramla ner. Det är väl ingen som beskyller denna lägenheten för att inte vara lyhörd men vad fasen sysslar dom med egentligen?! Gissar att det inte är så många barn kvar heller, många slutar nog tidigare och så idag, har inte sett ett enda barn idag ute, så dom är väl inne och försöker klättra på väggarna ist (därför det låter som om min vägg ska rasa in, eller i vart fall att hyllan ska ramla ner). Det är ju charmigt att bo i en sånn här radhus länga när man hör när grannarna tvättar, då skallrar det i skåpen med tallrikar och glas å så.. Charmigt!

Mina jitterbuggare är iaf klara, men herre gud vilka krångliga kakor jag försökte baka. Först skulle man försöka få i hop mördegen till någon form av sammanhängande deg (inte lätt) sen skulle degen stå i kylen en timme, så skulle man vispa lite marängsmet och breda ut den över degen som man kavlat fyrkantig (min blev INTE fyrkantig, men kantig iaf =)) och rulla i hop det hela som man gör med rulltårtor. Problemet i detta stadium var att nästan all marängsmet rann ur själva rullen (gissar att jag gjorde nåt fel) och sedan skulle rullen vara i kylen i en halvtimme till och sedan skäras i bitar som man lade på en plåt och gräddade det hela i ugnen.... Sååååå mkt jobb för så lite kaka! Det skulle blivit 20 st men jag fick i hop 11.. hmm. Kan inte påstå att det blev värst lyckat, så alltså måste jag baka de där kakorna igen, för att få dom bättre. Fattar inte hur farmor orkar baka så krångliga kakor, tar ju hela dagen.. Hon har väl visserligen inte så mkt annat att göra men ändå! Vilket meck, men kul att testa. Våga inte ens provsmaka dom, för det blev så få och jag tänkte ta med dom till farmor och visa hur duktig jag varit på julafton! Nu blir det disk tror jag! Eller nåt annat.. Ah visst jag, ska nog fixa lite med tvätten först.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback