Då var julen över....



Jul år 2006 till enda. Skönt på sitt sätt, tyckte det på det stora hela var en väldigt mysig jul.
Dagen innan julafton åkte vi till Mjöbäck som sagt, och där år vi massa julmat med mor å far och kollade på Kvarteret skatan och senare Ett päron till farsa firar jul. Jag säger bara en sak, jag är glad att jag inte har lika hysteriska jular som de.
Sedan var det julafton och då var det jullunch hos farmor och lite kalle anka där. Och sedan bar det av till Drägved och julfirande men typ hela Stefans pappas släkt. Återigen mat! Tur att jag råkar vara så förtjust i mat (alltså måste jag få mkt större behållning av julen än andra som aldrig e hungriga eller?!?! Nja.. vet inte) Sedan skulle kusin Tobias spela saxofon i kyrkan kl 23. Hela släkten drar i väg dit, och jag tänkte i mitt stilla sinne att det tar väl en 40-45 min.. Oj vad jag hade fel.. En och en halv timme tog det, men nattvard och hela köret och kusinen spelade väl sammanlagt 4 minuter eller nåt. Jaja, vi var i kyrkan iaf.

Juldagen, då var det sagt att vi skulle vara hos stefans mormor å morfar i Gislaved kl 13. Påvägen upp till Ekebo får vi veta att det är ändrat till kl 15.. Ja ja, vad kunde man annars förvänta sig?! Det är inte riktigt något som jag uppskattar det där.... Är det sagt kl 13 så gäller det.. Nästan oavsett vad som händer men inte där (som vanligt). Problemet låg i att vi skulle på fest i Anderstorp kl 17-18... Vi hann nästan med allt iaf, och festen var kanon. Vi skippade utgången och körde hemma fest på juldagen i år och jag hoppas verkligen att det blir en tradition, mkt mkt roligare tyckte jag!

Annan dag jul ägnades mest åt att hämta bilen i Anderstorp och sedan äta pyttipanna (äntligen INTE julmat) på Ekebo. Och idag har vi hjälpt Stefans mamma att flytta från en lgh i Gislaved till en annan i samma ort, och äta middag hos Stefans mormor och morfar. Det är där vi befinner oss nu. Vet inte vad som händer mer nu i veckan, borde (på gränsen till måste) plugga snart! I kväll är stefan och tränar, borde göra nåt vettigt under tiden men jag måste ju rapportera här :P

Här är jag och mor å far på julafton, hemma i Mjöbäck! Vad söta vi e, jag å min familj. (jag funderar på vem jag e mest lik, det brukar nog vara mamma, men inte på denna bilden väl??)

129941-20



Mor å Dotter den 23 december 2006. (Här försöker vi se om vi är lika jag å mamma, tveksamt på denna bilden (oxå) men mammas min där vet jag att jag har på många andra bilder...) Vi e sååå söta så!

129941-19

Kommentarer
Postat av: Hanna

På det stora hela tycker jag nog att du är mest lik mammsen ialla fall! Även om jag vet att jag tycker att du o Kalle är mest lika i verkligheten:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback